1
registreret
(1 usynlig),
797
gæster og
137
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#17549 - 25/05/2014 15:12
Re: Mellemrummet
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
Simon, du nævnte Borum, og ham kan jeg stadig ikke holde mig fra SOM ET LIV
Det som bevæger sig når alt er stille det hav af ikke-bølger det træ af ikke-løv den kærlighed to centi- meter fra huden
En glas-have hvor en glas-prins gør kur til en glas-prinsesse og solen gennemskuer dem
Det var ikke meningen jeg ville forstyrre den stilhed der er opstået mellem os jeg bider mig i læberne og ser den anden vej
Forsvundne menneskers forsvundne drømme et forsvundetheds-museum hvor vi forklædte har skjult os
En sprængfilm en univers-opståen det gode gamle "lige før"-trick en dirren i kroppen
Næ er det dig - Har jeg ikke set dig før - Har du set hvor solen skinner alt over ingenting -
Poul Borum
Lyssyn hedder digtsamlingen, og her et Lyssyn til ørerne Sommerlyse hilsner fra RoseMarie
|
|
Svar
|
|
|
#17581 - 27/05/2014 08:15
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Hej RM.. Ja, den er helt forrygende, enig - min favorit er dog denne: http://www.youtube.com/watch?v=Og7JS8mcp3cMine rødder forstår desuden din glæde ved Borum, det er hans egenart(-ighed) der gir mig noget. God soldag ;) mvh Simon
|
|
Svar
|
|
|
#17747 - 09/06/2014 06:12
[Re: Anonym]
|
veteran
|
|
|
Ak ja, det dér med livet…, ja det ku’ jo skues gennem Andersens øjne, altså Bennys, den levende Andersen, og sørme dansemig om ikke også ordet ”sjæl” forekommer i slutningen, altså af digtet; ikke at der endelig viser sig noget menneskeligt ved ordet ”sjæl”, nej det er nærmest sjæl'nt brugt, hvorimod der omsider forekommer noget endeligt ved livet, der derfor endelig må bruges, for det er for sent at blive snydt, altså af livet:
Livet
det er noget vi alle kender livet fører så meget med sig fører så meget bort med sig jeg har ikke noget mod livet det ligger bare ikke naturligt for mig mere der skal flere forberedelser til nu længere tids opvarmning hver morgen hvad skal det ende med til sidst er det tilløb alt sammen og når man så skal springe er man dødtræt der er ikke andet for man må snyde sig selv for at kunne holde det ud gå op i starten give sig hen i sit timelange tilløb med liv og sjæl.
- Benny Andersen.
mvh Simon
Redigeret af Simon (09/06/2014 06:13)
|
|
Svar
|
|
|
#17748 - 09/06/2014 06:47
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
|
|
Morgen til syvsoverne, dermed både Benny Andersen og dig RM, som sikkert snorker som en ø af sæler lige nu, mens haven sprudler af liv under solen og jeg ryger min tredje smøg til den anden kop kaffe og Treram garanteret har drukket sin fjerde kop te – syvsover, RM! ;)
Jeg har morgenstor forståelse, ja nærmest forstand for Benny, og undrer mig også over forståelsen af hans digte som ”sjove”; nåja, det sjove har jo vidde grænser og fødtes aldrig uden moder alvor, men alligevel, morsomt er det sjove nu først i alvorens lys; det lys der oppebærer digtene, hovedet til bowlerhatten – og jeg forstår godt Benny gerne vil ha’ en rest af sig selv, når folkeligheden omsider har fået deres; så her en rest af Benny, den levende, livgivende, ham der sikkert snorker ligesom RM og øens sæler ;)
Syvsover
Umulige umådelige morgen hvor man aldrig kommer ud af sengen eller blot når frem til dens udkant så vidtstrakt er den på størrelse med et amt man ormer sig vej under klam lavthængende dyne enlig vildfaren spermatozo har ikke kondition til at nå frem må standse trække vejret og modet nu ingen svedig panik på lagnet der er endnu uprøvede folder at følge ingen trafik at ta hensyn til man ventes derude ved dynegrænsen med spørgsmål, aftaler, sliske, slips man ventes at vågne man har pligt til at grave sig ud en gang om dagen og vise sig spise lidt vokse lidt stille op og vente på sin tur strække sig bøje sig skrive under på noget eller danse tage stilling tage ved lære tage ved men jeg bliver mat i bevægelserne af al denne dyne der skyder sig frem foran mig som en bræ hvad forplanter sig gennem dun send et filtagtigt morse ud til trippende foresatte teklaprende nærmeste vagthavende opdragere og kreditorer jeg er i live med på forhånd afkræftet sæt en eftersøgning i gang med radar, frømænd, Sct. Bernhardshunde.
- Benny Andersen.
mvh Simon
Redigeret af Simon (09/06/2014 06:53)
|
|
Svar
|
|
|
#17750 - 09/06/2014 08:30
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
Go'morgen Simon Næ, RM ligger ikke og sover længe i dag, for hun har haft et par sovedage, så nu er hun frisk fra fad ... og har allerede været i haven i flere timer lige fra det blev lyst nok til at se og havenusse med kærtegn og kærlige hænder og et smil om munden Benny ... ja, der er nu noget ved ham Benny, morgenkaffen og hans Morgenhymne I dag skal der leves, folkens! Vi er allerede i gang startede tidligt i morges vand i ansigtet kaffe i halsen et rask skænderi og lidt morgenavis. Vi mangler stadig latteren arbejdet kærligheden og et par måltider til så mere kul på, folkens! Nye ideer modtages gerne Hvad med uden forklaring at gi grønthandleren et kys eller ta frakken omvendt på Det skal mærkes at vi lever Musik må der til og blomster til alle hvem ved, en enkelt banan måske Øs hele din sjæl og opfindsomhed ud hold kroppen i gang så den damper thi hellere dampe end støve Skriv tredive breve og plant et træ efterlign et par fuglestemmer tillæg din kone en frygtelig last og tilgiv hende på stedet det er alt sammen tegn på liv Endnu er dagen spæd du kan nå en masse inden du segner livstræt om for i dag skal der sørme leves. overdriv for en gangs skyld: Thi kendes for ret: Du er dømt til at leve! Du må ikke kassere din skæbne tværtimod tage den på dig Fyld den ud som din hud! Bid livet i låret Find fremtiden frem Rut med planer og visdomsord Brug store ord i massevis.
Sommerlig morgenstemning her fra RoseMarie
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|