1
registreret
(1 usynlig),
797
gæster og
137
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#22522 - 06/01/2017 19:56
Re: Poetisk fryd..
[Re: RoseMarie]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
Redigeret af RoseMarie (06/01/2017 19:57)
|
|
Svar
|
|
|
#22523 - 07/01/2017 02:43
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Hej i natningen, RM...
Lone Hørslevs fascinerende billede af antændte hornugleøjne, får én til at stirre ind i natten og se modet på redekanten udfolde sig i det uendelige; og med hvilken følelse, at mærke hvordan vinden bærer én lydløst henover spisekamret - Ikaros, sku' min ugle hedde, men allerede tanken satte hende fri...;)
Havet glider rødmende ind i solens ild, aften ånder salt mod morgens vind...
*
Man ka snart få brug for en slurk Rifbjerg, bare at åbne for hanen, der galer...
Tømmermænd
Hjertets anstrengte tappenstreg på denne skæve morgen hvor man retter på værelsets udseende som på et billede der ikke hænger lige.
Igår var skæg. Husker du ham der drak øl gennem næsen? Var det mig? Nej, det var mig der bed Kirsten i armen!
Lykkelig stund hvor vi er sammen i sengen med hoveder som søderskudte banegårde. Fugle flyver så frit om vort hus, solen skinner, det er lyrik!
Og her ligger vi med lune tømmermænd. Med Florence Nightingales' milde krimkrigsøjne stirrer to albyler på os: Nåde for den lette brigade.
Ad Hekkenfeldt til med K.F.U.M. og Danmarks Flora hvad er en ærlig brandert ikke værd i maksimaltider som disse? Heste i stalden er vi nu vore vældige tunger kræver morgenvanding.
Ah, Niagara i badeværelset med lange sugende drag går vi ind til vandorgiet tømmermænds privilegium. Vore ender står spændte som hesterumper ud i værelset når vi drikker.
Og så tanken om den lange, ugidelige grå dejlige søndag foran som en behagelige rejse. Lægger hovedet tilbage i puden og priser Lundstrøm: Store syner, opstilling med karaffel og glas, langstrakt og underligt!
Ved siden af mig ligger den rareste klukflaske, Du Inge, bedste stykke almuekultur og fuld af kluk. Godt at favne dig, du klarøjede snapsting, andendagens bedste hivert.
- Klaus Rifbjerg
Højholt står ved siden af Hans Henrik Mattesen, som to gode venner der holder reolen og hinanden oppe; man hører næsten grinet, da han fortæller, hvordan venner der kender ham godt, tydeligt ser slægtskabet...;) Ja, han hører bestemt også til dem jeg kan få brug for, hvorfor det er godt, at også hans ører står i reolen og ser interessante ud - og hvor ka' de med tiden blive store, et øjeblik anes et kolossalt vingefang, men han kom jo også vidt omkring.
Vintersøvnens rige
I vintersøvnens rige er glasklart og koldt
I stilheden står ildfluer og irgrønne knælere fikserede af sekunders frostfald som i montrer af dis
med strittende vinger standsede i vinkler mellem indfoldede og flugt
vi kunne være de sidste levende på Museet for Forsøg med Søvn
- Camilla Deleuran.
Bedste vinterhilsner Nissen
Redigeret af Simon (07/01/2017 02:45)
|
|
Svar
|
|
|
#22526 - 07/01/2017 13:08
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
Hej Simon Ja, jeg kunne altså ikke stå for de der lysende hornugleøjne på kanten af reden. Modet og vingerne, som kan bære og forhåbentlig ikke helt slavisk følger myten om Ikaros med bål og brand og vinger, der gik op i røg ;) Helt hernede ved jorden kan såmænd bare udsigten til nattehimmel og ugleøjne få en til at mærke vindens sus og det stille svæv på de bærende vinger ... Udsigt fra et muldvarpeskud
Om dagen sidder uglen i træet, en mølædt maske som nogen henter hver aften og går til karneval med. Men hvor? Der er ingen spor af fest i nattemørket, ingen trommer eller klarinetter, ingen kulørte lamper der hopper op og ned mellem træerne, ingen dugvåde dansepladser hvor græsset er trampet ned. Det eneste, der sladrer om munterhed, er de runde, tørre elglorte, som hver morgen ligger i en ny orden og dermed røber, at nogen har jongleret med dem i måneskinnet.
Foroven lærken. Forneden alt det andet.
Eske K. Mathiesen En sjov og lidt anderledes fortolkning og fremstilling af Ikaros myten http://www.b.dk/kultur/flyvetur-med-mytenBedste hilsner fra flyw'nissen RoseMarie
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|