Hej Arne
Jeg så gerne at "alle" læste denne bog.
Hvorfor?
Fordi det er nogle interessante og relevante(!?) forklaringer der kommer på bordet.
Din modstand mod denne advarsel forstår jeg stadigvæk ikke:
Efter Ønske fra oversanselig Side skal en Advarsel fremsættes til alle, der faar Bogen i Hænde:
De, der læser det her meddelte, maa ikke dømme eller fordømme, før alle Bogens Tanker er nøje gennemtænkte. Da bør de bringe den for deres Samvittigheds Domstol. Naar Samvittigheden har svaret, da kan de tale og skrive, hvad den tilsiger dem. Men alle bør erindre, at, taler de imod deres Samvittighed, da synder de imod det guddommelige i Selvet, da begaar de den Synd, som Bibelen har kaldt "Synden mod den Hellig-Aand", og hvorom Kristus udtaler sig saaledes (Se Ardors Beretning pag. 50): "Hvad I have syndet mod det hellige i eder, det skal ikke tilgives eder, før I have lidt for det og angret det onde, I have gjort. Ja, jeg siger eder: vogter eder for Dommens Dag; thi da skulle eders Ord vidne imod eder, og eders Ord skulle dømme eder."
Er den ikke relevant at komme med?
Hvornår udkom bogen? 1920.
Da bogen udkom blev den givet til et antal af kirkens ledende mænd.
Mon ikke de kunne have brug for sådan en advarsel?
Det er vel ikke urimeligt at man skal læse bogen, før man udtaler sig om den?
Måske andre bedre kan forklare denne advarsel.
Du kunne også tage den op med de oversanselige intelligenser som står bag dette værk
Kærlig hilsen
ABC