Hadith - Berettet af Abu Dharr al-Ghifari:
Allahs Sendebud beretter om sin Herre, lovpriset være Ham, at Han (Allah) sagde:
"Mine tjenere. Jeg har forbudt Mig Selv uretfærdighed og har gjort det forbudt blandt jer, så vær ikke uretfærdige mod hinanden.
Mine tjenere. I er alle vildledte, undtagen dem Jeg har retledet, så søg retledning hos Mig og Jeg vil retlede jer.
Mine tjenere. I er alle sultne undtagen dem, Jeg har givet føde, så bed Mig om føde og Jeg vil give jer føde.
Mine tjenere. I er alle nøgne undtagen dem, Jeg har klædt, så bed Mig om klæde og Jeg vil klæde jer.
Mine tjenere. I synder nat og dag og Jeg tilgiver alle synder, så spørg Mig om tilgivelse og Jeg tilgiver jer.
Mine tjenere. I kan ikke skade Mig, selvom i virkelig ville og heller ikke gavne Mig, selvom I virkelig ville.
Mine tjenere. Hvis de første og de sidste, menneskene og jinnerne (ånderne), var så gudfrygtig, som det mest gudfrygtige hjerte, så ville det ikke forøge Mit rige det mindste.
Mine tjenere. Hvis de første og de sidste, menneskene og jinnerne (ånderne), var så dårlige, som det dårligste hjerte, så ville det ikke mindske Mit rige det mindste.
Mine tjenere. Hvis de første og de sidste, menneskene og jinnerne (ånderne), skulle rejse sig op på ét sted og afgive hver deres indbyrdes ønske, selv da ville det ikke mindske det Jeg har, mere end en nål mindsker havet, når det dyppes deri.
Mine tjenere. Det er kun jeres handlinger , Jeg tæller sammen og gengælder jer med. Så lad den, som finder godt (gode handlinger) prise Allah, og den, der finder andet end dette, skal ikke bebrejde andre end sig selv.
Kilde: Sahih Muslim
https://www.youtube.com/watch?v=JBlV4Fwnyls