Hej Arne
Mener du vi kan sige andet end...Gud eksisterer, fordi Gud eksisterer? Har Gud ikke altid eksisteret? Hvis Gud altid har eksisteret, så kan vi vel ikke sige andet end...Gud eksisterer, fordi Gud eksisterer?
Måske taler vi forbi hinanden? For jeg siger bare, at der ikke er nogen årsag til Guds eksistens.
Med andre ord...der er en årsag til vores eksistens, men Guds eksistens...er der en årsag til den?
Hvis vi siger, at Gud er sin egen årsag, siger vi så ikke bare det samme på en anden måde...at Gud eksisterer, fordi Gud eksisterer?
"For eksempel kunne man vel med god ret spørge om, hvad der var årsagen til Big Bang - og hvad der var årsagen til denne årsag - osv. - osv. - osv... "Jeg mener at være stødt på dette før og det holdt vist ikke til en nærmere undersøgelse.
Kan ikke lige huske hvorfor, så...
Men det vi leder efter er vel en begyndelse på det hele og den begyndelse synes at fortabe sig af syne med årsag på årsag på årsag osv.
Hvad var der i begyndelsen?
Nu er jeg jo inspireret af bogen "Vandrer mod Lyset!", så...men jeg synes da, at Gud også skal have lov til at vælge side...om han/hun vil være god eller ond.
Dette forudsætter selvfølgelig en startposition...en valgposition.
Kærlig hilsen
ABC