1
registreret
(1 usynlig),
797
gæster og
137
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#20448 - 06/04/2016 06:45
Re: Mellemrummet
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
Hej Simon
Godmorgen til lyden af fuglesang og kaffebægerklang :))
Åh ja, en sommerblå feriehimmel over Limfjordslandet er et skønt syn på nethinden. Det himmelblå over det bølgenblå med en ustyrlig lyst til at kaste sin krop ud på dybt vand eller at smide sig på ryggen i en grøftekant og studere lidt botanik og himmerige ... ik så ring endda :)))
Og tak for Vizki og kuglepen, heller ik så ring endda :))) Her en af hans Himmelstormere og endda lidt forårshimmel oveni ...
FORÅR
.
hun sagde til mig, at jeg skulle grønne ned med
skraldespanden
hun havde en blomst i næsen da hun sagde det og lidt næseblod
og jeg tog elevatoren ned på lette mokkasin
så gik jeg i kiosken efter cigaretter
.
– vi må eje hele kosmos, sagde hun
hun sagde: ‘det er min stjerne’
– nej, det er min, sagde jeg
– nej, det er min!
– nej, det er min!
– nej, det er min!
– okay, sagde jeg, så er det din
vi skændtes tit, he, he
.
døden er livsvarig
.
*
.
han havde sin champion
den store fugl i rummet
.
sin champion . . . . –
den store fugl i rummet
som sagtens gik sit jordegods
men faldt i matchen
.
hans helt havde lovet et sprog væk
men det huggedes og knugedes
. . . . af bagstræberne!
.
han sprang neglerødder mod sin barndomstro
den store fugl i rummet
.
han savnede ordene og gik ud af sig selv
ud på eftermiddagen
.
og han digtede for museumsgængerne
den nye fugl i rummet
.
og han vågnede i vanære
den ny store fugl i rummet
.
‘hvem er det der springer fra broen’
‘det er den ny store fugl fra rummet’
.
.
han havde sin champion
den store fugl i rummet
.
.
.
Jeg er da totalt solgt til ham, himlen og foråret ...
Morgenhilsner RoseMarie
Redigeret af RoseMarie (06/04/2016 06:53)
|
|
Svar
|
|
|
#20449 - 06/04/2016 17:51
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Hej RM..
Ja jeg undres med ophør i tanker om nøgne fødders vandren på Mors i himmelblåt, når jeg står der med sommeren i mig og det drypper så usselt og gråt!
Det gør nu det hele så meget lettere, at se hvordan træerne pyntesyge spejler sig i pytter af vand, man bliver glad på alles vegne, desuden gør legebarnet poesien og de gode historier sit til at ventetiden tåles. Jeg forstår godt at Vizki får himlen ned, vi har også lagt så meget desangående på langs her, ikke mindst fra Borum og VS, men Kirsten Thorup mangler? Apropos det dejlige sind, her tilbage fra 85, så her en…
Beskrivelse
undskyld. jeg taler på denne mands vegne. kan han ikke få noget smertestillende der virker for han savner jeg allesammen. han det I ikke var. I skal kun vide det: han har kærlighed nok til alle, et slot mellem benene og et mareridt. han trasker gennem knæhøje vandpytter på eftermiddagens eller formiddagens avenuer, mens han smiler. ankler, nipler, sort hår, mens han smiler. torso, ikke marmor, men kød, mens han elsker verden og ville tage 52 armbøjninger på De Forenede Nationers talerstol for jeres skyld. han er mulig, ikke ond. dirrende ting, ikke uvenlig, ikke uhøflig, intet faktum. tænk, hvor man råstoffer vi skal møde og måske få. og energilommer og atletlommer og tryghedsmuskler. han er jeres, kun jeres, hvad vil i mere, hvad vil I –
- Morti Vizki.
Nej, der var jo så meget mere, mere end det, men mere om det efterhånden.. ;)
mvh Simon
Redigeret af Simon (06/04/2016 17:54)
|
|
Svar
|
|
|
#20455 - 11/04/2016 08:39
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
Hej Simon
Godmorgen og go'forårsdag ... ja, for nu er det da ankommet, det forår, ikk'? Et let skær af lysegrønt toner frem og mirabelletræet står klædt i hvidt, som var det et lag forårssne ... og derfor må vi også ha' et par små drys af sneens poesi, her fra Viggo Stuckenbergs lille digtsamling "Sne" ...
Morgen En stille Morgenstund, en Foraarsdag, en solgul Skorsten paa et tjæret Tag, en blaalig Røg, der gennemsigtig rinder langs Foraarsskovens brune Bryn, fra Hegnets Dug et Væld af hvide Lyn, en Vej, der blank i Morgensolen skinner, en Himmel som et køligt, lysfyldt Vand, og ud fra Skovens grenespundne Rand et dugfrisk Fuglefløjt, en trøstig Trille, der bliver ved og bliver ved og stiger som den køle, sprøde Fred, der aander fra en muldfødt, sølvklar Kilde.
*
Stemmer Den ene: Saadan blev Livet givet, at faar du for meget Glæde, maa du til andre i samme Stund, at ogsaa de kunne æde. Og stænger du Gaard og Stue, fordi din Sorg blev for stor, den tiende Time rider du ud, hvor du ved, at Mennesker bor. Hvem kan bære sin Lykke, hvem kan magte sin Sorg? Lykken, den maa du dele og tage din Trøst paa Borg. Saa stort er Livet, at ingen tør kalde det ringeste sit, ... din Sorg, din Glæde — et Hovslag iblandt ti Tusinders Ridt. Den anden: Saa fattigt er Livet, saa kummerligt smaat, at ikke du ejer et Trin, du har betraadt, at har du blot nævnet et Ord, som var dit, før Aften har Tusinder gjort det til sit. Din Lykke, den maatte til Torvet vandre, sin Sorg, dit bedste gav du de andre. Hvad er saa dig, du, som var én? et tusindsplintret Dryp under Gren! Den ene: Ak nej, thi derfor er Livet stort: Det fylder saa lidet, hvad du har gjort! Men er det lidt kun, et hvirvlet Frø, er det dog dit og kan aldrig dø. Eg og Stene bygger et Hus, ingensteds bindes din Tankes Sus, d u er i den som Fluens Surren i Vejenes Solstøv om Grøfteburren. Den anden: Har Livet kysset din blege Mund, du bliver et Støvfnug i samme Stund. Din Fryd, som aksled dig Kongekaaben, din Sorg, som drypped dig Edderdraaben, det, hvorpaa du i hele Vrimlen kendte din Plads som Stjerne paa Himlen, kun et Pust i en vissen Skov, kun et Bytte for andres Rov. Den ene: Andre, andre — aa Herregud! Det er det store, det eneste Bud: Tal om det, som volder dig Nag, og du har talet din Næstes Sag; tal om det, som volder dig Fest, og du har alle, som lever, til Gæst. Det er Livet: at være en og bære Hundredfold Sne paa Gren, at være en — og sprede omkring Knopskæl fra tusind Blade i Spring.
Forårsglade morgentanker RoseMarie
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|