Morn' igen hr. Lægmandsprædikant ,)
Nej, ateister kæmper ikke mod vindmøller, det er de tit alt for fornuftige til, og derfor heller ikke mod din mølletænkning Arne - hvilket Ole muligvis misforstod. Nogen af os ka' derimod finde på at se den slags i et nødvendigt humoristisk perspektiv, da ikke mindst fordi dine spørgsmål jo ingen værdi har - og som sådan intet kommunikerer ;)
Som Camus skrev i sin dagbog:
"Når hensynet til pligten mindskes, er det, fordi der bliver færre og færre rettigheder. Kun den, der er kompromisløs med hensyn til sine rettigheder, har styrke til at bære pligten."
Den er lidt, som at læse Villy Sørensens dagbøger, men hvorfor læse andres tanker, når man ka' bruge tiden på at skrive sit eget sludder? ;)
Måske ovennævnte citat fra Camus, har sin plads udfra dette: "
"Når jeg altid har afvist løgnen (men jeg var udygtig, selv når jeg gjorde mit yderste), så er det, fordi jeg aldrig har kunnet acceptere ensomheden. Men nu må jeg også acceptere ensomheden.".
Måske acceptionen er forudsætningen for roen i sig selv, så vi ikke mister os selv helt, når vore nære dør, og af den grund formår at få det sidste suk ud af livets sekund? - bare en tanke ;)
mvh og god søndag Arne ;)
Simon
Redigeret af Simon (08/03/2015 09:19)