1
registreret Arne Thomsen
680
gæster og
191
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#27475 - 30/05/2019 14:50
Re: Mellemrummet
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
P.s.
Man ka' ikke sige Holck uden en fortsættelse med et Jac ... :))
Jeg begynder at tænke med den sne i håndhulen, og forsvarer foråret, og så kan mine øjne vist aldrig svigte påskeliljerne.
Jeg begynder at drømme med baglandets støjen, og foråret sejrer, og så kan mine øjne vist aldrig svigte dine.
På afstand er du nu, sikkert smuk i din jobsilhouet, på sang er du nu, rede til vores store sejr.
Masser af blomster vil jeg snakke mig ud i i dag, mens jeg venter ved banelegemet hvor alle ligner alle.
Jeg begynder at lystre med den tøen i håndhulen, og fortier i forår, og så kan mine øjne vist aldrig svigte dine.
Masser af blomster vil jeg snakke mig ud i i dag.
F.P. Jac
Hilsner på en regnvejrsdag i grønt RoseMarie
Redigeret af RoseMarie (30/05/2019 14:51)
|
|
Svar
|
|
|
#27478 - 31/05/2019 14:49
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Hej i solen, fru nisserinde..;)
Jeg ka' godt li' ham (Holck), så træd varsomt lille De, at ikke hans små versefødder syles at spidse fruehæle under flamingoen. Ja det er også her spadsurtid for glade kinder, solen byder jo op, samme gør Hr. Poulsen, jeg synligt slet ikke ka' la' være i fred - sikken heldiggris, sådan at omfattes med så megen opmærksomhed, dér i køkkenvinduet:
Nat ved køkkenvinduet
Mozart forvandlede køer til kolibrier. En departementschef ligger i mors mave. La storia mia é breve, summer en flue. Uterlige nonner springer op af deres kister.
Elskede, dine fuldendte fødder som spadserer i verdensaltet sætter lysende aftryk i mørket som dugdråber i et usynligt spind.
Karlsvognen skal på indkøb i nat. Evigheden har fordelagtige tilbud: flere uendeligheder til halv pris og med forlængede udløbsdatoer.
*
Musik til arbejdet
Jeg elsker disse lange monotone dage hvor man af og til ser på havet og der absolut intet sker ingen krusninger på den blanke flade.
Dage hvor man ikke tænker noget, som kan ligne en tanke og man end ikke mærker tiden
før det begynder at mørkne en anelse ude mod øst.
I aften får de døde travlt. De skal deltage i adskillige sammenkomster. Et par af dem signerer bøger. Der er endda et mindre orkester som liner op til Carl Nielsens fødselsdag.
- Peter Poulsen.
Har du i øvrigt lyst til at more dig lidt på tidslinjen, ka' Aristofanes' komedier varmt anbefales: Kavaleriet, Skyerne og Lysistrate.
mvh & god weekend.. Simon
Redigeret af Simon (31/05/2019 14:54)
|
|
Svar
|
|
|
#27481 - 01/06/2019 11:46
[Re: Simon]
|
bor her
|
Registeret: 02/05/2009
|
|
Hej Simon Jeg kan godt forstå, du er vild med Peter Poulsen, det er jeg også. Jeg synes, man fornemmer et smil bag ordene og derudover en stor musikalitet. Flygelets længselsfulde tangenter. Spil på os, synes de at bede. Tonearterne ønsker at fylde stuen vise, hvad de hver især er i stand til.
De gemmer måske på en ukendt sang som ingen har fået at høre endnu.... og så kan jeg virkelig godt li' hans stemme og hans oplæsning :)) http://den2radio.dk/udsendelser/peter-poulsen-75-ar/ (15 min.) http://den2radio.dk/udsendelser/100-ars-braziliansk-poisi/ (55 min.) Go' weekend til dig RoseMarie
|
|
Svar
|
|
|
#27486 - 02/06/2019 21:40
[Re: RoseMarie]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
|
|
Hej i aftningen, RM..
Det har jeg efterhånden været i mange år, og du har ret, han har en forbløffende fin stemme der fint egner sig til oplæsning af lydbøger - jeg har derimod aldrig haft sans for oplæsning af digte på caféer og lign. Det skyldes nu kun et eget tempo, at kunne dvæle ved passager, billeder og ord. Hans digte er ofte tankerejser, det er altid spændende at se hvad der optager ham, når knoppen stikkes ud af køkkenvinduet - hvor den alvorlige betragters hvilen i sig, formentlig sikrer iagttagelser mod (selv)højtidelig misbrug af øjne og ører. Der er fint med plads i vinduet til katteøjne, dine, mine og en smilende måne..;)
Nå, du grønfingrede ungmø, officielt er det så blevet sommer; aner vi mon en langtrukken tør raga i forgrunden, fugles hæse kvidren og vore dovne blikke i skyggen - og hvad mon der gemmer sig på natbordet? ;)
Aftenhilsner.. Simon
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|