3
registrerede Arne Thomsen, Hanskrist
,(1 usynlig),
254
gæster og
261
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#14117 - 16/11/2012 09:09
Rabler det for dig, Thomas?
[Re: ]
|
bor her
|
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
|
|
Når Hansemand og jeg reagerer på dit hykleri, Thomas, er det ikke for at komme i dialog med dig. Det er for at afsløre dig, så andre ikke falder for din falske facade. Det er rigeligt, at du trækker Arne rundt ved næsen ved at hykle, at I har de samme interesser. Hans naivitet er kun hans eget problem. Men Hansemand og jeg er ikke så naive, og der er også andre her, som kan huske dine synder. Du har optrådt under stribevis af pseudonymer, de fleste af dem anonyme men letgenkendelige på grund af dit beskidte sprog, når du svinede andre debattører til og fyldte debatten med en endeløs strøm af løgne om andre debattører. Du er ikke den, du giver dig ud for at være, og selv om du prøver at skjule din agenda, at reklamere for det falske urevangeliums syn på Jesus, så hjælper dit hykleri ikke. Vi skal nok afsløre dig, og du hjælper jo selv fint til med den grove modstrid, der er, mellem dine fromme ord og dine gerninger. Så ignorer os blot, Thomas. Vi ignorerer ikke dine løgne og dit hykleri. Det er konsekvensen af, at du ikke selv vil tage ved lære. Ole Bjørn :o)
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#14120 - 16/11/2012 13:12
Re: Den Evige Filosofi
[Re: Arne Thomsen]
|
veteran
|
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
|
|
Synes nu det er mærkeligt at se en mand som Arne. der betegner sig som irreligiøs, ja agnostiker, sidde og skrive sine ”jeg’er” ind i bibelsk overnaturlige idéer om sin egen tankeverden, alias (14102 - 12/11/2012 09:15):
”Dit grundige kendskab til bibeltekster er, synes jeg, et stort plus, når forståelsen, som her, kan være vanskelig. Jeg glæder mig over, at du gav denne orientering - og må samtidig give dig ret i, at den umiddelbare forståelse nok ofte er den rigtige. Alligevel vil jeg mene, at danske bibeltekster ofte er lidt ubehjælpsomme, og derfor kan have behov for uddybende kommentarer!”.
Jeg gætter på, at når Thomas & Arne engang er færdig med Huxleys kompendium af vidnesbyrd for religiøst erfarne, The Perennial Philosophy (1945), at de så kaster sig over Eino Kalia, hvor der først rigtig ka’ leges med de partielle ”jeg’er” i den platonisk dialogiske form. Her vil jeg dog foreslå agnostikeren Arne at kalde Thomas for ”Aristofilos", og denne at kalde Arne ”Eubulos”, så vi overfor fornuftens oprakte pegefinger ka’ få det størst emotionelle udsving fra den religiøse terminologi. Jeg er sikker på begge d’herrer ka’ overliste deres eget intellekt midt i følelsesstrømmen, og med muligt udbytte for den evt. læser – er der mon andre der har fået fornemmelsen af rollespillet ”Dungeons and Dragons” i denne tråd? ;)
mvh Simon
Redigeret af Simon (16/11/2012 13:14)
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#14121 - 16/11/2012 14:16
Re: Den Evige Filosofi
[Re: Arne Thomsen]
|
|
Kære Arne, I begyndelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Hvad er "Ordet" (med stort O)? Om dette har jeg i lang tid tænkt "meget praktisk" Hvis Guds sandhed og kærlighed er sendt til os mennesker i en kødkrop, som bruger sin mund til at tale Guds ord ... så er det nærliggende rent faktisk at kalde denne kødkrop, dette menneske, for Ordet. Profeterne kunne profetere og tale om Gud. Men Jesus kunne vidne om Gud og tale Guds ord på en måde, der var direkte, og hans liv vidnede også i fuld harmoni med ordene. "Når I får ophøjet Menneskesønnen, da skal I forstå, at jeg er den, jeg er, og at jeg intet gør af mig selv; men som Faderen har lært mig, sådan taler jeg. Og han, som har sendt mig, er med mig; han har ikke ladt mig alene, for jeg gør altid det, der er godt i hans øjne." - JesusPå denne måde var han virkelig kropsliggørelsen af Guds ord. På grund af sit virke, sin mission, sin vilje og evne til udelukkende at tale Guds ord - ingen anden kunne gøre det som han kunne - er det rimeligt at kalde ham Ordet. For derfor var han sendt; for at tale Guds ord, kun det, og han gjorde det. Nu mener jeg, at nogle misforstår det sådan, at Jesu ord - de der kommer ud af hans mund - ikke har den helt store betydning, men at det er hans krop og kød, der har den helt store betydning. Jeg mener, at det er omvendt (og i en bestemt sammenhæng), nemlig at rangordenen er sådan, at hans krop og kød var en nødvendighed netop for, at han kunne tale sine ord, som også er Guds ord. Og selv sagde han da også: "Jeg er det levende brød, som er kommet ned fra himlen; den, der spiser af det brød, skal leve til evig tid. Og det brød, jeg vil give, er mit kød, som gives til liv for verden." - JesusMange af hans disciple, som hørte det, sagde nu: "Det er hård tale; hvem kan holde ud at høre på det?" Men Jesus vidste ved sig selv, at hans disciple skumlede over dette, og sagde til dem: "Forarger det jer? Hvad så, hvis I ser Menneskesønnen stige derop, hvor han var før? Det er Ånden, som gør levende, kødet gør ingen gavn. De ord, jeg har talt til jer, er ånd og liv." - JesusFred, Thomas
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
#14122 - 16/11/2012 15:01
Re: Den Evige Filosofi
[Re: ]
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7547
Sted: Sydsjælland
|
|
Hej Thomas.
Tak for din udlægning.
Jeg fandt tilfældigvis netop i dag en lidt lignende, som jeg egentlig synes godt om:
Fra tidernes begyndelse er den evige Tanke, og Tanken er Ordet, og Ordet er Handlingen, og disse tre er ét i den evige Lov; og Loven er hos Gud, og Loven udgår fra Gud. Ved Loven er alle ting skabt, og uden den er intet skabt. I Ordet er liv og indhold, ilden og lyset. Kærlighed og visdom er ét til frelse for alle. Ordet er den ene livgivende ild*, som skinner ind i verden og bliver det prægtige og lyset i hver sjæl, som kommer til verden. Jeg er i verden, og verden er i mig, og verden ved det ikke. Jeg kommer til mit eget hus, og mine venner modtager mig ikke. Men så mange som modtager og adlyder, til dem gives kraften til at blive Guds sønner og døtre, og til dem, som tror på det hellige navn, som er fødte -ikke al kød og blods vilje, men af Gud. Og Ordet blev legemliggjort og boede blandt os, og vi så hans herlighed, fuld al nåde. Se Guds godhed, sandhed og skønhed!
* JEREMIAS 5,14: "Fordi I siger dette ord, se, derfor gør jeg mine ord i din mund til ild og dette folk til brænde, som ild skal fortære." Citater er jo fra Urevangeliet
(Dem, der ikke kan udholde ordet: Gud, kan vel i stedet læse "altings årsag")
M.v.h. Arne.
|
Top
|
Svar
Citer
|
|
|
annonce
|
|