"Det er altid dejligt når nogen er oprigtigt troende, hvilket man jo ikke kan være i tvivl om at du er."
Mange tak! Bedre kompliment findes ikke.
"Jesu ord er et lys. Måske tager jeg fejl, men jeg aner at du har flyttet dig, siden vi debatterede på relegion.dk, hvor jeg mener at huske, at du mente at kun kærlighed og handling var det altafgørende."
Jesu ord peger på kærlighedens vej, OG han beder os om at handle på hans ord.
MEN - og dette er vigtigt - det er troen, der frelser. Dvs.: Er vi i stand til at holde hans bud I HJERTET, så tror vi ham. Afviser vi ikke hans tale som nonsens, men tager imod den og elsker den (DRIKKER AF HANS MUND), så tror vi ham.
"Man modtager også den Hellige Ånd, ved at læse hans ord. Så man forstår pointen."
Det er nemlig det! Fatter man hans ord i hjertet ('forstår man pointen'), så er man troende. Dernæst skal man naturligvis også handle på dem. Men en mand, der er bundet på hænder og fødder, men som elsker de ord, som Jesus taler, og som ønsker at gøre godt (om end han er bundet på hænder og fødder), er mere troende end en mand, der er fri og som giver en million til velgørenhed, men kun for at blive set og beundret.
"Jeg tror ikke på relegiøse organisationer. Jeg tror at Gud læser hjerter og elsker mennesker uanset, hvor de befinder sig."
Ja, det handler om, hvad der er i hjertet. For det er det, som frelser.
Thomas, 70:
Jesus sagde: "NÃ¥r I bringer dette i jer frem fra jer selv, skal
dette, som I har, frelse jer. Hvis I ikke har dette i jer, skal
det, som I ikke har, dræbe jer."
"Guds riget er i os og iblandt os, i vores midte, ja overalt."
Jeg vil mene, at Gud er åbenbaret som verdens stof og liv, men selve Guds rige består af de mennesker, som forkynder Guds ord. Dette rige vil efter dommedag oprettes som Himmeriget.
"Så skriver du at du frygtede at jeg ville respondere på meditaion?"
Nej, jeg skrev:
'Jeg var så bange for, at du bare ville respondere på det med meditationen fra mit indlæg.'
'Bare' eller 'kun' eller 'overvejende'. Det var det, jeg var bange for. At du ville lægge mere vægt på snakken om meditation end på snakken om Jesus. Men det gjorde du heldigvis ikke.