annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18673273
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2574749
Åndelig Føde 2243224
Et andet syn 2124289
Så er der linet op... 1726396
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 142 gæster og 218 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Ipso Facto
Emne: Re: Virtuel omsorg


Kære anonyme!

Er du sikker på, at du ikke er i familie med Helligånden?

Det kræver sgu mere end almindelig inspiration og transpiration at skrive så smukt:

Citat:
Jesus' bud gælder for enhver, forstået således, at enhver, der efterlever dem, vil aldrig smage døden. Og jo, Jesus' bud er kærlighedsbud: Elsk Gud, elsk din næste. Ja, elsk endda dine fjender og bed for dem, der forfølger dig.

Det er frydefuldt at elske.


Jeg har prøvet det der med at bede for mine fjender. Min morgenbøn indeholder altid gode rare tanker om, at det må gå Ole Bjørn godt, efter at han været igennem så mange trængsler. Og for at være sikker på, at budskabet når frem til synderen, plejer jeg også at sende et par opmuntrende ord til den stakkels Bjørn her på debatten.

Men se om det hjælper? Derfor er jeg fortsat agnostisk fritænker. ;)

Der er mange problemer med det udtværede begreb kærlighed fordi det handler om følelser som er uden for viljens, men måske inden for nådens kontrol.

Derfor forholder ateister sig til Guds kærlighed som en 100% homoseksuel forholder sig til kvinder. Det man ikke føler er sandt eller dragende eksisterer ganske enkelt ikke. Men ateisten går endnu længere end den homoseksuelle, som dog godt kan knytte venskab - et venindeforhold til kvinder. Ateisten hader Gud og alt hvad han står for.

Alle kontroverser blandt de troende kommer af, at de oplever og føler Gud på forskellig måde. Man kan ikke blive enige om Guds sande væsen. Det er som en diskussion mellem tre galaner. Den ene foretrækker moderen, den anden datteren og den sidste dem begge to. Men det er jo ikke objektet der er det vigtigste, men følelsen af kærlighed der er frydefuldt.

Hvis man spørger en forelsket hvorfor han elsker netop hans udkårne og ikke en anden kvinde, kan han ikke give en begribelig grund til sit valg. Hun er smuk, hun er dejlig, mit hjertes fryd, hun er alt det jeg altid har drømt om, mine længslers mål osv. osv. Men vi elsker ikke noget fordi det ER smukt, men det vi elsker BLIVER smukt i den forelskedes øjne. DET er kærlighedens mirakel.

Spørgsmålet er, om det er Gud som er bagmand også for dette mirakel?

Hilsen

Ipso Facto pifter

Seneste indlæg
Spørgsmål
af Arne Thomsen
21/09/2024 00:59
Gud
af Arne Thomsen
21/09/2024 00:14
Er der en reformation på vej...
af Arne Thomsen
20/09/2024 23:06
Vigtige præciseringer
af somo
15/09/2024 10:08
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Nyheder fra DR
En person er stukket ned i København: P..
21/09/2024 01:58
Harris forsøger at få Trump til at sti..
21/09/2024 01:25
FN: Eksplosioner i Libanon var et brud p..
20/09/2024 22:45
De første amerikanere stod i kø til at..
20/09/2024 21:52
DMI varsler tåge i dele af landet
20/09/2024 21:28
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Konservative vil have ny model for bolig..
21/09/2024 00:07
Politi afspærrer Gothersgade efter mand..
20/09/2024 23:48
Israel efterforsker videoer af soldaters..
20/09/2024 23:01
Harris forsøger at stable ny debat mod ..
20/09/2024 22:30
Skib med sprængfarlige kemikalier når ..
20/09/2024 20:06