annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15788205
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392572
Et andet syn 1998883
Åndelig Føde 1558769
Jesu ord 1530152
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 220 gæster og 146 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 05/05/2024 18:44

Hej Thomas. Du har da ret i dine ord: Citat:Man kan simpelthen ikke påstå, at kristendommen opfordrer til "Køb, brug og smid væk - i stadigt stigende tempo" eller at den ikke modsiger denne ånd. Det mener jeg heller ikke at have påst...
Se mere
Velkommen til trosfrihed.dk
Hop til nye indlæg Re: Hilsner
af Hanskrist @ 05/05/2024 14:48

Tak Tikka for din forårshilsen -- det kunne lyde som om du nu smutter ud i haven og ud i sommerlandet og vi måske ikke vil se dig længere så aktiv her på trosfrihed -0-0-0-0- Naturen især vegetationens grønne pragt Vores plantesjæl, nærm...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Anonym @ 05/05/2024 12:34

Kære Arne Salige er I, som er fattige, for Guds rige er jeres. - Lukas 6:20 Citat:Det ville da være oplagt, om kristendommen pegede på attraktive alternativer til den nuværende dominans: Køb, brug og smid væk - i stadigt stigende tempo. Og hv...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 04/05/2024 23:14

Hej Hanskrist. Jeg glæder mig rigtig meget over dine ord: Citat:Tror det du efterspørger hos kristendommen også må begynde at indfinde sig mere og mere markant og tydeligt med tiden.Og at Albert Schweitzer sagde: Citat:Alt, hvad der lever, er hel...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Hanskrist @ 04/05/2024 21:03

Tror det du efterspørger hos kristendommen også må begynde at indfinde sig mere og mere markant og tydeligt med tiden. Albert Schweitzer er her nok en vigtig spændende person, da især også for dig Arne; Læs lige her hvad der skrives om ham: ...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 04/05/2024 19:48

Hej Hanskrist. Når du skriver: Citat:Det er nu os selv og ikke kristendommen vi skulle pege fingre af.så kan jeg kun være enig i, at vi er faldet for Mammon og har ladet verden blive til én stor markedsplads i stedet for til Guds hellige skaber...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Hanskrist @ 04/05/2024 17:42

Det er nu os selv og ikke kristendommen vi skulle pege fingre af. Vi er de ansvarlige. Og frådseri (luksus og overforbrug) har kristendommen altid taget klart afstand fra. Og Skaberværket har vel som Guds Værk altid stået højt i kurs i det...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 04/05/2024 13:32

Hej Thomas. Rigtig dejligt at se dig igen her på Trosfrihed.dk Jeg forstår selvfølgelig godt dit synspunkt: at Bibelen ikke er en informationsbog. Det er i grundsynet på tilværelsen: Gud, mennesker og skaberværket, at jeg synes, kristendommen ...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Anonym @ 03/05/2024 21:06

Kære Arne Citat:Hvad siger Kristus til Big Bang-teorien, til befolkningseksplosionen her på kloden, til industrialiseringens grådighed og affalds-svineri og til vore forsøg på at skabe næsten uendelige mængder af energi på samme måde som so...
Se mere
Kristendom
Hop til nye indlæg Re: Kristendommens ABChristus
af Hanskrist @ 03/05/2024 15:09

Den oprindelige kristendom - kristendommen i sit tidligste udspring - urkristendommen og/eller Jesus Bevægelserne. For at forstå urkristendommen og Jesus Bevægelserne eller Bevægelsen - Vejen må vi have selvfølgelig de paulinske breve som fun...
Se mere
Islam
Hop til nye indlæg Re: Vigtige præciseringer
af somo @ 03/05/2024 12:20

. Løfter Ifølge Bibelen skal en mand opfylde ethvert løfte, han måtte afgive til Gud. Han må ikke bryde sit ord. På den anden side er en kvindes løfte ikke nødvendigvis bindende for hende. Det skal godkendes af hendes far, hvis hun bor i han...
Se mere
Velkommen til trosfrihed.dk
Hop til nye indlæg Hilsner
af Tikka @ 03/05/2024 09:21

Vil ønske et dejligt forår til alle som læser her ...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Arne Thomsen @ 30/04/2024 14:16

Når jeg skriver: Citat:- for mig er det guddommelige noget langt, langt højere, som det er håbløst for os mennesker at søge at fatte, og som jeg heller ikke tror er meningen med menneskelivet.så tænker jeg på det ufattelige mirakel: at verden...
Se mere
Seksualitet, sundhed og sygdom
Hop til nye indlæg Re: FRI SEX?
af Anonym @ 30/04/2024 05:12

FRI SEX? Ifølge Illustreret Videnskab en artikel har mennesker naturligt primitivt instinktiv sexfantasier om kinky, perversitet og vilde ting tiltrods for behovet for lighed og ifølge mig spirituel en oplyst enhed med alt - Så, øh... Den arti...
Se mere
Seksualitet, sundhed og sygdom
Hop til nye indlæg Re: FRI SEX?
af Anonym @ 30/04/2024 04:50

Men lad Hans K deltage her, fordi måske Freud var imod seksuel undertrykkelse lignende episoder med katolske påstået dæmonbesatte personers oprør imod deres religions restriktioner og derfor ikke kun havde kategoiseret symptomer... ...
Se mere
Seksualitet, sundhed og sygdom
Hop til nye indlæg FRI SEX?
af Anonym @ 30/04/2024 03:42

Ifølge Illustreret Videnskab en artikel har mennesker naturligt primitivt instinktiv sexfantasier om kinky perversitet og vilde ting tiltrods for behovet for lighed og ifølge mig spirituel en oplyst enhed med alt - Så, øh... Den artikels profil m...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Anonym @ 29/04/2024 20:27

teknisk fejl til rettelse = Jeg er ikke Extra New Age spiritualitet....
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Anonym @ 29/04/2024 20:25

Du: "Hvad jeg oplever i græsk ortodoks kristendoms nævnte Kristus Ikon er kærlighed. Dét kan jeg ikke fornægte. Det er et fundament i min tilværelse. Og hvad jeg skriver i citatet er min ærlige mening. Dét peger for mig i retning af en n...
Se mere
Kristendom
Hop til nye indlæg Re: Gemmeleg...
af Anonym @ 29/04/2024 20:16

IKKE SPAM IMOD DU Værsgo´ til dig, hvor i Facebook lignende en Paulinsk ´hjemmeside´ faktisk der denne gruppe ligesom nadveren viser en som istedet for Jesus i centrum midten Maria Magdalene, moder Maria eller bare en kvinde, men jeg tilbeder ik...
Se mere
Religion
Hop til nye indlæg Re: Min ”religion”
af Anonym @ 29/04/2024 19:46

FORTABELSEN VERSUS FRELSEN Jeg med Helligånden opfører mig godt nok ordenligt uden religiøse regler, så jeg behøver ikke psykiatrisk medicin og en domstols kamp imod for primitiv evolutionært aggressioner, psykopati, egoismen, ondskab og krim...
Se mere
Side 1 af 2 1 2 >
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
05/05/2024 18:44
Hilsner
af Hanskrist
05/05/2024 14:48
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Kinas præsident vil løse Ukraine-krige..
05/05/2024 19:35
Politikere rystede over hærværk mod j..
05/05/2024 19:16
Enhedslisten forkaster Gaza-forslag på ..
05/05/2024 18:43
Israels forsvarsminister: En militærak..
05/05/2024 18:08
FCK moser Silkeborg og lægger pres på ..
05/05/2024 17:57
Nyheder fra Religion.dk