annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15911410
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401931
Et andet syn 2006011
Åndelig Føde 1614891
Jesu ord 1535625
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 57 gæster og 76 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Min ”religion”

Jeg opgiver

Du forholder dig ikke til hvad vi drøfter

Og for hver gang du svarer har du blot flyttet fokus over på noget vi overhovedet ikke drøfter


Du skriver:

"Jeg tror, at i hvert fald nogle af, hvad du kalder "Jesus-bevægelserne", med tiden vil forholde sig til nutidens kosmologiske/astrofysiske indsigt".


Et spørgsmål vi overhovedet ikke har drøftet og som ingenting har at gøre med hvad du her skriver:



Citat:
Arne:


Og de mange religioner, der hver på deres måde påstår at have viden om det guddommelige, det åndelige, er for mig hovmodige og lidet troværdige.
Dét, at de gør mennesket til verdens centrum, finder jeg naivt og snæversynet.
Idéen om en menneskelignende superfader hævet over barndommens far - i matriarkalske samfund en supermoder - opfatter jeg som en primitiv og nærsynet ønskedrøm.
Jeg forstår godt længslen efter en guddommelig menneskelignende almægtig og kærlig person, som man trygt kan bede til, men for mig er det guddommelige noget langt, langt højere, som det er håbløst for os mennesker at søge at fatte, og som jeg heller ikke tror er meningen med menneskelivet.





-0-0-0-


Hvorfor fanden du pludselig skriver efterfølgende som vi overhovedet ikke har drøftet med hinanden i den her omgang og som INTET - intet overhovedet - har at gøre med det vi drøfter - fatter jeg ikke en skid af:

"Jeg tror, at i hvert fald nogle af, hvad du kalder "Jesus-bevægelserne", med tiden vil forholde sig til nutidens kosmologiske/astrofysiske indsigt".

Det samme med Thomas Evangeliet som ej heller overhovedet var et argument for noget som helst da det netop er gnosticismen du bekæmper allermest og Thomas Evangeliet er næsten lige så Gnostisk som Paulus Brevene.


-0-0-

Ved du overhovedet hvad det er vi drøfter eller forsvinder det for dig?

Nå men jeg gentager:

Vi drøfter at hvad du skriver i citationsboksen ovenfor er direkte i modstrid med alt hvad Jesus Bevægelserne tillægger Jesus Kristus.

Kunne det tænkes at Jesus egne startede bevægelser ville skrive det stik modsatte af hvad Jesus Kristus stod for???

Nej selvfølgelig ikke

Om de gengiver den historiske Jesus 100% er jo nærmest en umulighed for nogen at gøre uanset hvor meget de efterstræbte dette, men ihvertfald ville de aldrig skrive det stik modsatte af hvad den historiske Jesus Kristus stod for. Som fx hvad du skriver i citationsboksen ovenfor.

Som du i din forvirring hævder du mener er i overensstemmelse med Jesus Kristus


-0-0-

Når man taler om Jesus bevægelserne er det de disciple og tilhængere der sluttede op om den historiske Jesus både mens han levede og også de første år efter hans død

Jesus Bevægelserne er de tidligste tilhængere og følgere af Jesus

Og refererer ikke til nutiden - vor tid idag
Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Georgiens præsident nedlægger veto mod..
18/05/2024 16:50
Polen investerer 17 milliarder i en fors..
18/05/2024 16:09
Slovakisk premieriminister er nu i stabi..
18/05/2024 13:56
Årets forårsvejr har givet færre stor..
18/05/2024 13:36
Flere end 50.000 har givet deres holdnin..
18/05/2024 11:48
Nyheder fra Religion.dk