annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15911410
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401931
Et andet syn 2006011
Åndelig Føde 1614891
Jesu ord 1535625
Galleri
Mit russiske ikon.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 60 gæster og 141 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 13 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42153 - 01/12/2023 20:59 Re: Studiekredsen... [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1919
Citat:
Iøvrigt tror jeg det virkelig vil være noget for dig Arne og Tikka- det er jeg helt sikker på men det kræver jo at du ihvertfald vil give det en chance


På bagsiden af bogen står der: At den henvender sig til alle, der bekender sig til en kærlig gud.

Det gør jeg ikke, og jeg kan slet ikke se mig selv læse 308 sider trods læsevenlig tekst - det er alt for tidskrævende -

Ikke bare skal bogen læses, men også debatteres

.
Top Svar Citer
#42154 - 01/12/2023 21:39 Re: Studiekredsen... [Re: Tikka]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg vil lige sige, at jeg har lavet et opslag inde på facebook = Vandrer mod Lyset forum - det skal dog lige godkendes af dem først, men tilmeldingsfristen bliver således rykket nogle dage heart Du bekender dig vist desuden ikke til nogen Gud Tikka? Men det kunne du jo komme til - hvem ved...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42155 - 01/12/2023 23:12 Re: Studiekredsen... [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Citat:
Tikka:

På bagsiden af bogen står der: At den henvender sig til alle, der bekender sig til en kærlig gud.

Det gør jeg ikke, og jeg kan slet ikke se mig selv læse 308 sider trods læsevenlig tekst - det er alt for tidskrævende -

Ikke bare skal bogen læses, men også debatteres



"På bagsiden af bogen står der: At den henvender sig til alle, der bekender sig til en kærlig gud.

Det gør jeg ikke,"


Jamen i bogen er der gjort et stort nummer ud af at Paulus har en forsoningslære - så burde jeg jo også have fundet en finger at sætte på noget.




"og jeg kan slet ikke se mig selv læse 308 sider trods læsevenlig tekst - det er alt for tidskrævende -

Ikke bare skal bogen læses, men også debatteres"



Hvert kapitel er opdelt i mindre "kapitler" der har sin overskrift og disse er på ca 10 sider.

Og det vil da være overkommeligt for alle i løbet af en 3-4-5 dage at få læst disse ca 10 sider. Tror endda vi vil blive motiveret fordi vi gør det sammen.

Og debatterer vi er det vel lysten der driver værket - vel ikke fordi det skal være en plage eller tvungen pligt.


Det betyder jo meget at vi alle ved at der er 3 andre der faktisk læse samme større afsnit på ca 10 sider. Det vil jo give ekstra motivation og glæde og mening med at læse.



Vi kan aldrig vide hvad der kommer ud af det.

For selv om der står på bagsiden:

"Bogens pointe er, at korset kaster et slør over kristendommens forståelse af, hvad det vil sige, at Gud er kærlig" (uden tvivl skulle der have stået at Gud er Kærlighed).

Nå men det sjove er sørme at du Tikka nøjagtig har været inde på det samme - du skrev:


Citat:
Tikka:

.. men hvem vil også være med i en forening, hvor chefen har udsendt sin søn til at dø, så "vi" kan udfries fra synd og død, hvis vi spiser og drikker hans kød og blod.


Om noget Tikka er optaget af samme problemstilling - hvilket du har vist ved utallige lejligheder - ikke bare senest som eksemplet ovenfor.


-0-0-0-



Jeg synes stadig vi skal pakke vores egocentrisme lidt væk

Og forsøge om vi kan noget sammen

Hvis jeg tog NEJ'HATTEN på jamen jeg kunne finde hundredvis af kritisable ting der gjorde at den bog gider jeg ikke læse.



Personligt tror jeg det kunne være godt for os allesammen at glemme os selv lidt og gå udenfor vores dør og opleve hvilken befrielse det er ikke altid at leve indkroget i sig selv - komme ud af den selvkærlighed (egocentrisme) vi omfatter os selv med. Og for tre af os gælder at vi er kommet godt op i alderen og det kan mærkes - vi er ramt af brok brok og negativitet og det tror jeg sgu ikke gør os lykkelige eller er særligt godt for vores mentale hygiejne og humør og livslængde - nej en sådan indstilling dør vi af, gør os bestemt ikke noget godt.


Stadig vil jeg opfordre til at vi overvinder vores modstand og giver det en chance.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:

vi skal jo ikke føle det som noget vi får trukket ned over hovedet

Der er masser af frisk luft og plads rum til at vi hver især kan føle os frie og kreative i processen

Det skal jo ikke være en sur pligt

Men noget vi kan trække vejret i og måske opdage nye sider ved hinanden når vi alle står overfor neutral tredjepart = Lau Sander Esbensen's bog "Gud er Kærlighed"

Vi mennesker har godt af at komme ud af vores subjektivitet - ved at skulle forholde os til noget objektivt udenfor os selv - nemlig bogen som objektiv dog neutral tredjepart

Derved undgår vi at fare i flæsket på hinanden - fordi vi bliver trænet i at skulle forholde os til hvad der står i bogen - ihvertfald i første omgang - under debatten vil måske komme frem hvor vi kan følge Lau Sander Esbensen og hvor vi mener hans argumentation halter
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42156 - 02/12/2023 00:13 Re: Studiekredsen... [Re: ]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Mit opslag er blevet godkendt inde på facebook = Vandrer mod Lyset forum - og følger her...

Citat:
Namaskaram...

Vil du være med i studiekredsen? Jeg har oprettet en studiekreds inde på forummet trosfrihed. Tilmeldingsfristen er ændret = læs tråden - den er ikke så lang endnu heart Første bog vi vil beskæftige os med er - GUD ER KÆRLIGHED! af Lau Sander Esbensen. Håber desuden at nogen giver Lau besked om tiltaget (måske han vil følge med, og evt. blande sig i samtalen). Men kig ind på forummet...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/42082/1/Studiekredsen.html

Vi giver (som sagt) lige folk nogle dage til at tilmelde sig. Når alle tilmeldte har bogen i hånden, begynder vi læsningen/projektet. Hanskrist skal desuden have stor tak for sine skriverier = hvad skulle vi gøre uden ham = han forstår virkeligt at motivere andre...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42167 - 02/12/2023 12:16 Re: Studiekredsen... [Re: ]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Mon du vil forholde dig til dette (gøres i den tråd)...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/42111/Hanskrist.html#Post42111

Du bedes desuden skrive dagbog et andet sted = her handler det om studiekredsen...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 13 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 12 13 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Plejehjemsbeboer omkommet efter brand p..
18/05/2024 18:14
Frederiksberg Svømmehal genåbner efter..
18/05/2024 18:07
Statens Serum Institut vil undersøge å..
18/05/2024 17:43
Georgiens præsident nedlægger veto mod..
18/05/2024 16:50
Polen investerer 17 milliarder i en fors..
18/05/2024 16:09
Nyheder fra Religion.dk