0
registrerede
235
gæster og
211
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: treram
Emne: Re: Blasfemiparagraffen er jeg da ligeglad med.
|
Blasfemiparagraffen skal beskytte gud og religioner mod at man taler dårligt om dem, men ingen er blevet straffet efter denne lov siden 1971.
Det kan da godt ägre mig lidt, at det er umuligt at blive retsforfulgt for at håne guden og religionerne, hvad grunden til dette er, tror jeg er, at det i en retssag hvor gud er den kränkede, må det bevises at der eksisterer en gud, man kan jo ikke forsvare noget der ikke bevisligt eksisterer, og bliver han alligevel tilkendt en erstatning for " svie og smerter" bliver det noget besvärligt at få afleveret denne.
Og da religionerne kun eksisterer fordi de TROR der findes en gud, kan man jo også tillade sig at håne disse. Hvis jeg var dommer ville jeg nok finde det noget latterligt at skulle forsvare en idiotisk noneksistent gud.
Du vil aldrig blive retsforfulgt for at håne den "berömte" flyvende thepotte, som kan sammenlignes med en noneksistent gud. Da paven jo mener at han er gudens vikar her på jorden, hvilket er noget latterligt, må han nok ikke hånes, han eksisterer jo.
Om gudernes håndlangere alle de tåbelige gejstlige, präster, biskopper, kordegne, menighedsråd o.s.v. for ikke at forglemme Jesus og helligånden, også er beskyttet af samme tåbelige paragraf, mener jeg ikke, jeg har da utallige gange hånet disse uden at blive retsforfulgt, men vi har jo også ytringsfrihed (endnu, indtil muslimerne tager helt over).
|
|
|
|