annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 20 gæster og 1436 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Jesu ord

"Thomas, du Jesustro."

TAK!

"Vil Jesus i sin uendelige kærlighed være lederen i en hær, som skal udrydde, myrde, ca. seks milliarder mennesker."

Jeg svarede dig med ordene:
-------------

Du besvarer Annes indlæg, men der står, at du svarer mig.

"Og så må jeg spørge; Thomas' ord eller Jesus' ord?"

Tag imod JESU ord - det er jo det, jeg opfordrer enhver til! Hvis du derfor tager imod DISSE mine ord (at du skal tage imod Jesu ord), ja, så tager du jo selvsagt også imod Jesus. Den, der tager imod mig, tager imod Jesus.

Tag ikke bare imod hans navn med trosbekendelser og salmesang og en tro på, at han kunne gå på vandet. Nej, tag imod hans bud og lad dem gro i hjertet.

"Ord, der det ene øjeblik præker den uendelige kærlighed, og det andet øjeblik det uendelige had."

ALLE Jesu ord rummer kærlighedens og sandhedens ånd.

"selvbestaltede svovlprædikant Thomas"

Mærkeligt, at jeg altid skal kaldes sådan nogle grimme ting, når jeg siger sådan noget som ovenstående... Suk, men jeg er jo blevet forberedt. Folk HADER at få talt deres begær imod. Så når Jesu ord og bud kommer inden for hørevidde, så trækkes sablen!

"Jesus var da mere konsekvent, sådan noget med at komme med sværd og fordømme enhver kærlighed mellem familiemedlemmer."

I urevangeliet er det uddybet. Han er kommet for at bringe fred, men et sværd følger hans mund. Og du ser det selv: Når jeg taler hans ord og lader dem tale menneskers begær imod, så lyder der et øresønderrivende bombardement af hadfulde personangreb på mig.

Derfor: Sværdet følger med kærlighedens bud, om end det ikke er budet, at du skal trække sværdet! Det er uundgåeligt. De uretfærdige HADER de, som er retfærdige, og som afslører deres mørke.

Og det andet: Selvfølgelig er familien i ånden større end den i kødet.

"Er det ikke Jesus, der skal stå i spidsen for endnu en gang udryddelse af menneskeheden"

Mennesker skal nok bekrige hinanden, skal du se. Og fordi lovløsheden tager overhånd, bliver kærligheden kold hos de fleste!

"Er det religionsfossilet Thomas'"

Så skal jeg have på hatten igen. Jamen, jamen, hvad bilder jeg mig dog også ind at sige: Følg Jesus - hold fast i hans ord om kærlighed. Hvad bilder jeg mig dog også ind?!

Ak, ak, jeg er endda blevet kaldt et krybdyr for at gøre det. Haha, jeg må ryste på hovedet... det er lige før, at jeg skal passe på, at det ikke falder af

"'Rådne æg og tomater ad libitum'-Thomas. Er det ham, du, Anne, tager i forsvar."

Jesus - "Den, der tager imod jer, tager imod mig, og den, der tager imod mig, tager imod ham, som har udsendt mig. Den, der tager imod en profet, fordi det er en profet, skal få løn som en profet, og den, der tager imod en retfærdig, fordi det er en retfærdig, skal få løn som en retfærdig. Og den, der giver en af disse små blot et bæger koldt vand at drikke, fordi det er en discipel, sandelig siger jeg jer: Han skal ikke gå glip af sin løn." (Matthæus 10, 40-42)

-----------

"Indrøm, du ekspert i Bibelcitater"

Næ du, Jesu ord udgør forsvindende lidt af biblen!

"Mennesker skal nok bekrige hinanden, skal du se. Og fordi lovløsheden tager overhånd, bliver kærligheden kold hos de fleste!"

Du sagde dette, men du mente det måske som et citat af mig, eftersom jeg skrev det.
Seneste indlæg
Lys
af Anonym
12/03/2025 12:54
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
Tiny Houses på vej til Møn
12/03/2025 17:10
Større politioperation i Odense: Tre an..
12/03/2025 17:09
USA indfører sanktioner mod svensk band..
12/03/2025 17:08
Udslip af ammoniak i industriområde sta..
12/03/2025 16:45
Kronprinsesses søn får forlænget tilh..
12/03/2025 16:44
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Trump sender forvirrende signaler med si..
12/03/2025 15:31
Menneskets værdi stiger med kunstig int..
12/03/2025 15:29
Ud af misbrugets mørke og ind i lyset: ..
12/03/2025 15:26
Parlamentsformand beholder plads i Inats..
12/03/2025 15:04
Syv landes luftkvalitet er ikke sundheds..
12/03/2025 15:00