0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Jerry
Emne: Re: Jesu ord
|
Kære Jerry Bare lige for at opvarme dig lidt på vejen i Hundinge ...  Tag imod ham - og tag så imod hans ord (Knudepunktet i min tidligere debat med Thomas. Jeg vender den sætning, han gav dig længere oppe om). Du får lige en lille historie fra fortællingens verden om Lucy, der pludselig vender sig om til sine søskende og siger: "Se, Aslan!". De vendte sig om, men de så ham ikke. De spurgte som voksne, om Lucy nu var sikker på, at det var Aslan og ikke blot en af skovens (Narnias) mange løver? Det mente Lucy ikke, men nu kunne hun ikke se Aslan. Hun troede dog og vidste inderst ikke, at de skulle have fulgt Aslan - skønt de ikke så ham. Efter at havde fulgt den ældste brors beslutning ramlede de fire søskende da også ind i problemer. Den eneste vej væk fra fjenderne var tilbage til den stejle klippe - der hvor Lucy mente at have set Aslan - hvor eneste mulighed tilsyneladende var at kaste sig ud i en højde, hvor kun et mirakel ville kunne redde børnenes liv. Lucys tro var stor, hun havde set Aslan ovre på den anden side og vidste, at de måtte følge ham. Hun fulgte sit hjerte og i et lille fald fandt de vejen ned og over på den anden side af vandet. Den lille historie viser, at den lille pige Lucy for længe siden havde taget imod Aslan som den troens begivenhed, der blev en frelse for hele Narnia. Nu står hun der igen og lytter til hans stemme i sit hjerte. _________________________ "Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Beklager, at jeg måtte citere hele indlægget; men hvis jeg forsøgte på anden måde, så forsvandt stort set hele tråden.
Nå, men, Anne, ikke Hundinge, men Hundige. Nå men pyt! Jesus har vel en gudsbenådet GPS'er.
Tag imod ham - og tag så imod hans ord
Og så må jeg spørge; Thomas' ord eller Jesus' ord?
Ord, der det ene øjeblik præker den uendelige kærlighed, og det andet øjeblik det uendelige had. Og det gælder såvel Jesus som hans selvbestaltede svovlprædikant Thomas.
Jesus har da ikke, så vidt jeg ved, kastet med rådne æg og tomater. Men det kan Thomas måske lære ham?
Jesus var da mere konsekvent, sådan noget med at komme med sværd og fordømme enhver kærlighed mellem familiemedlemmer. Behøver vel ikke endnu en gang at citere; du kender dem jo udmærket godt.
For øvrigt - sådan lidt out of topic:
Er det ikke Jesus, der skal stå i spidsen for endnu en gang udryddelse af menneskeheden, omendskønt der denne gang skal være 144.000 overlevende i modsætning til sidste gangs udryddelse, hvor kun otte overlevede. Kan det ses som en begyndelse til lidt mere empati fra den treenige gud. Måske vedtaget med to stemmer mod én?)
Du får lige en lille historie fra fortællingens verden om Lucy, der pludselig ...
Er det ikke noget fra en film - vist nok med navn Narnia - som jeg ikke har set eller har nogen kvalificeret mening om. Sådan bortset fra, at det vist er endnu en eventyrfortælling med gudelige og overnaturlige over- og undertoner.
Gudelig science-fiction er på mode nu, hvor moderne it-teknik kan skabe såvel guder som djævle og modbydelige monstre i en pærevælling.
Sjovt i øvrigt, at gudetroen/overtroen er ved at forlade kirkerne og i stedet skal findes i biograferne og tv-serierne.
Tag imod ham - og tag så imod hans ord
Er det religionsfossilet Thomas' downloadinger eller troen på Jesus' evindelige sandheder du her tænker på.
'Rådne æg og tomater ad libitum'-Thomas. Er det ham, du, Anne, tager i forsvar. Jerry
Friske æg og dejlige tomater.
|
|
|
|