1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: ALH
Emne: Re: Jesu ord
|
Jeg er nok bare i virkeligheden ked af situationen; ked af det på Thomas' vegne, frustreret over en situation jeg ikke har kunnet følge med i.
For jer mænd er det tilsyneladende langt væsentligere at gå i kamp og hele tiden forholde sig til Thomas som en stakkels, en hykler, en antikrist osv osv, og det er efterhånden til at brække sig over.
Jeg kan også være uenig med Thomas - og er det også nu på nogle områder - men jeg vil hele tiden også se ham som en person, jeg står i en relation til, hvorfor der også vil være følelser indblandet og et behov for at bryde igennem.
Jeg ved ikke om et trosforhold til Bibelen eller f.eks. Jesu ord kun handler om selvstændig tænken. Ved netop ikke at udlægge dem kan de jo i stedet få den virkning at arbejde i os - eller i dem, som gerne vil modtage dem. På min vandring oppe på Hammerknuden i sidste uge slog jeg lidt tilfældigt op på et Jesu ord, jeg satte mig ned og læste det to gange, hvorefter jeg gik videre imens jeg af og til sagde nogle af ordene højt, så jeg så at sige kroppede med dem (eller 'kroppede dem' som Hanskrist i sin tid skrev på religionsdebatten). Der er altså ikke kun tale om hovedet men også om kroppen.
Jeg har nogle gange tænkt, at det er lettere at forstå en troende, hvis denne af og til kan formå at sætte ord på sit trosforhold; at blive lidt personlig, idet troen altid vil forme sig af dem, vi nu er (vore erkendelser, vore visioner, vor person, vore følelser etc. - endnu et aspekt jeg forsøgte at belyse i mit tidligere og ubesvarede indlæg).
Mvh Anne
P.S Vender tilbage til dit indlæg andetsted en anden dag.
|
|
|
|