1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Simon
Emne: Re: Farvel Kræn-p
|
Ja, det er jeg trist over at se, for Kristian var udover det dejlige menneske der strålede i alt han skrev, netop en inspirerende og vidunderlig debattør alle fik en masse ud af her på debatten. Han havde et rart væsen over sig, og noget jeg synes altid kom til udtryk hos ham, var de koncise meninger der gav en et indtryk af en afklaret indre styrke, som måske har været udbyttet af interessen for indisk kultur og menneskelighed i almindelighed. Det var trist, da Kristian måtte opgive at deltage yderligere i debatten, måske mest for os andre, men ressourcerne måtte naturligvis bruges på det nære og gode liv, ikke udenomsløb, det sir sig selv. Jeg håber virkelig han fik en masse dejlige stunder ud af de sidste par år efter en svær sygdomsperiode, og glemmer ikke hans afklarede holdning til forløbet, som simpelthen var, at få det allerbedste ud af situationen og passe skoven der duftende stod og ventede ham – i hvilket lys der netop var noget eg i Kristian, som et vidnesbyrd om et stærkt rodnet forankret i virkeligheden med forgrenede naturlige interesser i fællesskabet. Lige fra første gang jeg stiftede bekendtskab med ham, har jeg syntes om væsnet bag holdninger og ordene der netop dansede smukt og stilfuldt på linjerne, det var et betagende syn der mødte ens øjne, og man følte ikke den mindste anledning til kun kommentarer, tværtimod en lyst til at folde meninger lidt ud. Det var det vedkommende der betog og glædede mig, og det jeg syntes manglede, da han ikke længere kunne deltage. Det var også derfor jeg ind imellem refererede til Kristian med et puf, hvis nu han alligevel læste lidt hist på vejen, men var indtil en post derom uvidende om hans situation. Nu mistede vi alle endnu et rart menneske ibland os, og det er sørme triste nyheder. Jeg tænker lidt på digte der kan ramme lidt ind, og kigger på det senere. Men tak for informationen…
Mvh Simon
|
|
|
|