1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1470
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Debat-etik?
|
Ole skriver:
Ser du nogen her, Arne, som viser interesse for Hansetroldens pralerier - som svar på min bemærkning om Oles påstand ovenfor om samme emne som jeg fandt utroværdig, og som var:
"der er ingen her, der er interesserede" Og - hokus pokus! - hermed er Oles (forskningsvidenskabelige?) påstand bevist! Troværdigt?
Herefter stiller Ole mig nogle spørgsmål om noget helt andet samt fremsætter en ny ikke-underbygget påstand om mig:
Vi ved jo fortsat ikke, hvad du tror på, da du har givet så mange modstridende meddelelser om din tro. Nu er Ole, mig bekendt, kun én - og ikke flere - personer, så spørgsmålet ligger jo åbent: På hvis vegne - udover egne - er det mon, at Ole debattøren/kommunikationsforskeren/eksperimentatoren udtaler sig? Er det god debat-etik? Ikke set med mine øjne! 
I øvrigt tror jeg ikke, der er så megen tvivl om, hvor jeg står, nemlig (helt kort - og så enkelt som muligt sagt): en agnostiker (klik), der især er fascineret af den ufattelige virkeligheds inderste væsen, som begejstrer mig og vækker min kærlighed. (Dette har jeg efterhånden udtrykt så mange gange og med forskellige formuleringer, så enhver - også Ole - skulle kunne forstå det, og bl.a. med det resultat, at Simon gentagne gange har beklaget sig over gentagelserne)
Angående Oles invitation til at deltage i tråden om demens overvejer jeg stadig. Er det debattøren eller kommunikationsforskeren Ole, der har startet denne tråd? Er der en skjult dagsorden?
Hvis jeg beslutter at bidrage, vil det nok være med mine erfaringer som frivillig gennem flere år i en demenscafé (som vi gav det mere medmenneskelige navn Samværscaféen) og som har til formål at give de demente (og deres pårørende) nogle hyggelige, trygge og glade stunder i veltilpashed. Dertil et spørgsmål om den påviste skabelse af nye hjerneceller v.hj.a. elektrochok, men som vist nok - i hvert fald foreløbig - ikke er forsøgt på demente - og måske heller ikke skal - det ved jeg alt for lidt om.
Arne
|
|
|
|