1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Debat-etik?
|
uanset hvad jeg skriver vil du belyve mig, sige det er løgn, ja du gør alt for at beklikke mig og belyve mig. Trist at se dig være sunket så dybt på en offentlig debat og jeg forstår godt du er skræmt over at få dit private liv og den person du er, forbundet med din debatprofil simon. Du er aldrig og du kommer dig nok ej heller over at jeg klædte dig af til skindet mht hvad vi skylder Heidegger, og spør man dig, aner du ikke en dyt herom, selv om du i 10 år har hævdet at du var filosofisk kompetent i manden, og skam havde studeret Heidegger (lol hviiiin griiiiin simone). Jeg siger bare, med hvilket udbytte intet er sjovere for mig at opdage end at du ikke kan to sammenhængende ord om Heideggers filosofi. Det eneste du har sagt var eklatant forkert (og viste at du ikke havde forstået det mest principielle), og siden har du ikke turdet åbne din mund om Heideggers filosofi. Som du simpelthen ikke er Bright nok til at kunne forstå, ja det er lidt svær for simon det her med filosofien 
du er og bliver svag begavet, en sproglig student med hang til poetisk sindbillede spiritisme og sensualisme, der gerne ville give det et skin af at han skam godt kan forstå både naturvidenskab som filosofi, men intet af dette er lykkedes dig, du har tydeligvis forlæst dig selv i poesi til tonsvis af kaffe og smøger og din hjerne er for længst blevet sløvet og dysset ned, så bare lidt naturvidenskabelig forståelse såvel som forståelse af Heideggers filosofi befinder sig langt udenfor din rækkevidde. Lidt synd for dig, når nu du så gerne ville kunne lidt andet end poesi, men det rækker altså ikke dertil kan vi konstatere.
men det interessante er nu også hvad Alain Badiou skriver i sin bog St Paul (som jeg har læst og ja derudover bruger som vigtig studiebog fra tid til anden). Larry Siedentop's bog "Inventing the Individual. The Origins of Western Liberalism", har jeg kun læst uddrag af og en større anmeldelse, men nok til at jeg kan se hvilken fremtrædende plads han tildeler Paulus, og ja sjovt nok bekræfter han min læsning af Paulus og hvad jeg siger om Paulus contra den græske antikke tradition, hvor det først er hos Paulus den revolution kommer der bringer alle mennesker på lige fod - kvinde mand, træl og fri, jøde og græker. At de Paulinske breve har i sig DNA'et til individet (ligeværdige og frie) sekularitet og ja endda ateisme (noget vi genfinder hos Zizek; ja hos Paulus (den paulinske kristendom) findes der på mange måder en stærkere ateisme end hos fx de såkaldte nyateister).
|
|
|
|