1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Debat-etik?
|
Først til HansKrist: Gør mig tanker omkring den udvikling, som er sket igennem de år, jeg har læst det, du har skrevet, og ender egentlig med at tænke, at det - for mig - bekræfter den udvikling vi alle - i disse år - er inde i - og tør jeg sige: bliver udsat for af Universets kræfter. 
Som jeg ser det, bliver vi alle i disse livets storme - og hjulpet godt på vej af klodens urolige tilstand - ligesom stillet i en situation, hvor vi må begynde at tage stilling til livets allerstørste og altafgørende spørgsmål:
"Findes der noget, som er større end os små mennesker - Vel at mærke Noget, som vil os det allerbedste - og TØR vi "gå på vandet" og have tillid til disse kræfter ... og lade os lede af dem i vore liv - eller m.a.o. tør vi begynde at tro på Enhed mennesker imellem i stedet for større og større adskilthed" ??
Alfa og Omega - for mig - er, om vi tør tro på det Gode i Gud/Universet eller hvordan man nu måtte benævne det. Herunder også Arnes "virkelighedens inderste væsen" - og ligeså på det gode i ethvert menneske. ??
TØR vi det - når vi måske til at lade alle og enhver være i fred i sin personlige udvikling - og med Martinus´ kloge ord tænke: Alt er såre godt. 
Problemet for mig at se består i høj grad i at ønske at omprioritere fra at ville forstå alt med sin fornuft og sit hoved til at begynde mere og mere at lytte til hjertets intelligens og iboende kærlighed. ...
God week-end - og i eftertanke m.v.h. Zenia
|
|
|
|