1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Debat-etik?
|
Ja, fugle er fantastiske skabninger. Jeg bor højt oppe omgivet af trætoppe og måger, og musvitterne, der fouragerer i min foderautomat, har vænnet sig til, at jeg sidder på altanen i en jungle af blomster og krydderurter, og sølvmågerne og allikerne udkæmper drabelige luftkampe få meter fra mig. Det er som at bo i et træhus. Jeg har bygget et transparent tag over altanen, så jeg kan sidde der i styrtregn og tordenvejr og nyde naturens kredsløb og dufte i ni af årets måneder, selv om jeg bor midt i Landskrona.
Byens centrum er iøvrigt fyldt med blomsterparker og voldgrave og legepladser til de små børn, og der er meget lidt trafikstøj. Biblioteket ligger bogstavelig talt i ejendommens baghave, og på torvet 200 meter fra hvor jeg bor, kan man hver dag købe frisk frugt og grønsager til priser, der får danskere til at sukke af misundelse.
Måske skulle jeg tage en stribe billeder af idyllen og lægge dem ind på galleriet, for jeg er ret træt af, at Hansetrolden ustandselig dukker op i badebukser og i positur. Ikke noget kønt syn. Der er Carlos og kyletterne meget smukkere.
God weekend til dig og alle andre fornuftige debattører.
Mvh
Ole Bjørn :o)
P.S. Det er let at skelne mellem pære- og æbletræer. De første bærer pærer og de sidste æbler, og sådan er det hele vejen igennem.
|
|
|
|