1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Ove
Emne: Re: Debat-etik?
|
Ole Bjørn til Hanskrist: "Følg nu mit råd og bed kommunen om en henvisning til psykiatrisk hjælp, for jeg har opgivet at hjælpe dig..."
Hvad er det dog for et sprog, folk tiltaler hinanden med her på forum..? Mange andre og voldsomme skældsord kunne citeres. Det flyver rundt i luften med nedvurderende udsagn. Den slags kan virke overraskende, afskrækkende, ja chokerende, for nye debattører. Sådan opleves det i al af undertegnede. Jeg har aldrig oplevet noget lignende på skabelse.dk, jesusnet.dk og religion.dk, hvor jeg gennem årene samlet har skrevet 3-4000 indlæg.
Det kan undre, at højt begavede personer gang på gang har tid til at skrive person-nedvurderende debatindlæg..?
Det kan ske, jeg tager fejl, idet diverse skældsord måske er udtryk for et slags fællesskab. Debat-tonen her skal måske sammenlignes med familieskænderier, hvor man råber højt og bruger voldsomme skældsord, selv om man dybest set alligevel holder meget af hinanden. Mon det forholder sig tilsvarende med Hanskrist og Ole Bjørn..?
Med venlig hilsen Ove
|
|
|
|