1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1470
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Debat-etik?
|
Jeg ser, at Ole her forsøger sig med at beskrive mine indlæg i Oles ateist-debat med ordene:
Arnetrolden fortsætter sin velkendte taktik med at forplumre debatten med ordkløveri og forsøg på latterliggørelse af logisk argumentation, nægter at besvare spørgsmål til meningen med det han skrev, hvorefter han erklærer, at det gider han ikke være med til. Kendgerningen er, at jeg kommenterede Oles ord i ateist-debatten:
Mirakler er jo pr. definition noget, der strider imod naturlovene, og som derfor må skyldes mægtige guddommelige kræfter. ved via Den Danske Ordbog at påpege, at Oles konklusion om "mægtige guddommelige kræfter" ikke bør stå alene, idet der alternativt kan være tale om "overnaturlige kræfter":
en begivenhed eller hændelse som kan tilskrives en guddommelig magt eller overnaturlige kræfter For mig rejste det så spørgsmålet, om "naturlovene" skyldes "overnaturlige kræfter" eller hvor de egentlig kommer fra.
Det emne forekommer mig rimelig relevant i en tråd, der omhandler naturvidenskabeligt baseret ateisme, men det nægter Ole øjensynlig konsekvent at forholde sig til, og min dialog med Ole endte i stedet i ret så ligegyldige bagateller og ret så vilde anklagende påstande om mig fremsat af Ole.
Jeg troede - og håbede - på en rimeligt sober debat om naturvidenskabeligt baseret ateisme, men det skulle så åbenbart ikke være Enhver kan jo læse ateist-debatten (klik), og jeg kan ikke der få øje på useriøst "trolderi" fra min side.
Er der mon andre end Ole, der kan? 
Arne
|
|
|
|