1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Debat-etik?
|
Hej Hanskrist.
Som jeg ser det, taler du for døve øren.
Ingen er forpligtet til at respektere andet og mere end Admins ord her:
Her holdes ytringsfriheden i hævd og ordet er frit for alle indenfor de grænser, som lovene i Danmark sætter. Idéen var jo så, at hvis vi er nogle, der har lyst at debattere på et højere debat-etisk niveau, så kunne vi tilslutte os nogle debat-etiske grundregler og for vores eget vedkommende søge at leve op hertil - mens de, der ikke ønsker dette, selvfølgelig - i ytringsfrihedens "hellige" navn - kan fortsætte som hidtil med at Trosfrihed.dk. ned på et niveau, der nok afskrækker potentielle nye debattører.
Men vi bestemmer jo selv hver især, hvem vi vil debattere med, og vender vi ryggen til dem, der forlyster sig med at "smadre porcelæn", så har vi da i det mindste lagt afstand til dem 
I øjeblikket ser det ud til, at det er nogle ateister, der nyder at lege "det muntre køkken", men jeg nægter at tro, at dette generelt skulle være gældende for seriøse ateister.
Måske er idéen dødfødt, men jeg vil alligevel spørge, om vi er nogle, der kunne tænke sig at tilslutte sig nogle debat-etiske retningslinjer á la:
1. Fokuser på emnet - ikke på personen. 2. Accepter, at andre har andre meninger m.m. end dine egne. 3. Stil gerne opklarende spørgsmål til andres meninger, og kritiser gerne andres meninger - dog ikke på en urimeligt grov og nedsættende måde. Hvad siger: Afrodite? Hanskrist? Mikael? RoseMarie? Simon? Treram? Zeff? Zenia? (Hvem har jeg glemt?)
Har Admin mon kommentarer?
Ingen er naturligvis forpligtet til at svare, men intet svar, formoder jeg, skal tydes som: ingen tilslutning til bedre debat-etik
M.v.h. Arne
|
|
|
|