0
registrerede
7
gæster og
219
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Året der gik
|
2023 blev for mig året, hvor jeg nåede min endelige afklaring. Jeg kan i hvert fald ikke forestille mig nogen yderligere udvikling 
Det er fordi, det hele nu for mig er så klart og så enkelt: Jeg afviser idéen om Gud, som en person. Jeg oplever verden som et vidunderligt, totalt ufatteligt, mirakel. Og jeg fornemmer, hvad jeg i mangel på bedre ord, må kalde noget guddommeligt, som hæver sig over enhver menneskelig beskrivelse. Det er - tror jeg - heller ikke meningen med livet at kunne fatte og beskrive det guddommelige. For meningen med livet er - tror jeg - at leve det - i ydmyg - "agapisk" kærlighed - ikke alene til medmennesker, men til alt værende. En kærlighed, der vokser op helt af sig selv i den helt dybe oplevelse af miraklet: Verdens væren.
Mere indviklet tror jeg ikke, det er
Og så er det jo om ikke at spilde tiden - mens man har den
Jeg er Trosfrihed.dk taknemmelig for at have givet mig både friheden og muligheden - til at udvikle mig trosmæssigt
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|