|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Selvjustits og Debatregler
|
Tak Jan ABC
Og jeg tror det lykkes os to der ser Gerth direkte i øjnene - møder ham i øjenhøjde som et medmenneske - vores næste - vores broder - at det bliver os to der får kontakt til Gerth og vækker alt den forstandighed der helt sikkert bor i manden bare han bliver mødt med krav fra sine omgivelser om at udvise dette.
De der anser Gerth som en der skal have særlig beskyttelse og må opføre sig nøjagtig som han har lyst - de fejler i deres kærlighed til Gerth - for det er netop ikke kærligt ingen forventninger overhovedet at have til Gerth som menneske.
Men det har vi to Jan ABC
og det kunne jeg skrive en længere roman om hvorfor lige vi to tror på det bedste i vores medmennesker og andre her på siden overhovedet ikke tror på at der er noget at appellere til hos Gerth og derfor overhovedet ikke vil stille nogen som helst krav og positive forventninger til Gerth men lade ham uden nogen som helst opdragelse og intervention.
Man ved fra psykologien at børn og umodne personer søger grænser - altså deres normløse og grænseløse adfærd er et råb om at, bare der dog var nogen til kærligt at vise mig, hertil og ikke længere kammerat, hertil og ikke længere min ven Gerth.
Jeg har været på mange forskellige arbejdspladser og jeg kan sige at det er sådan klaveret spiller ude i det virkelige velfungerende Danmark og om der ikke lystres så er der kontant afregning ved kasse et. I stedet for at blive fyret vælger de fleste at forstå hensynet til fællesskabet der kun gennem samarbejde kan løse arbejdsopgaverne.
|
|
|
|