1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: per
Emne: Re: Lidt af hvert
|
Hej Hanskrist Meget spændende og dybe indlæg du lige har lavet. Jeg føler, at jeg lige skal citere B Klein igen : "Ved at mørklægge læren om genfødsel kan man undgå, at inkarnerede får fornemmelse for deres egne muligheder for at nå Gud, for at mærke Gud, for at rense sig og blive mere og mere gennemstrømmede af Gud." - Det samme kan man sige om andre vigtige punkter i kristendommen. Det er mørket, som har haft en finger med i spillet for at lave omveje til Gud. For at skabe en magt, der fjerner den enkeltes herredømme over sin egen udvikling i forhold til Gud .... ! Så har vi paradokset om skæbnen. Jeg vil mene, at der på et højt åndeligt plan er en kæmpe tilfredsstillelse ved bagud at se alle resultaterne, som fremkom ved den færdige bibel og dens mange konsekvenser ved blandingen af lys og mørke. Planen blev fuldført til topkarakterer. Personligt havde jeg gerne set biblen mere ren, klar og præcis, men det er især sagt uden det store perspektiv vedrørende folks inkarnationscyklusser og behov for forskellige udviklingsmuligheder. Biblen er også skrevet bredt ud fra de forudsætninger, så den både appellerer til folk i lerhytter og folk i skyskrabere. Den kan og skal (mis)forstås i flere lag ! Det samme må siges om denne tråd eller bare processen ved den simple men svære måde at skrive til hinanden på. Alle læsende har muligheden for at forstå den rette mening, betoning eller andet, mens andre af uvisse årsager ikke helt kan forstå eller tro på det. Jeg vil lige afslutte med et praktisk og konkret eksempel uden symbolsprog, som minder om dit russiske eksempel om mystikken i hjertet : Forleden gik jeg en tur i grønne omgivelser. Man kan sige, at jeg var helt afbalanceret og kom ind i et specielt mode. Kan bedst udtrykke det ved, at hjernen faldt ned i hjertet og kom i sync. Derefter kiggede jeg med glæde, respekt og begejstring på det største træ. Fik en undren og tænkte med hjertet : Hvordan mon her ser ud, hvis dette prægtige træ ikke stod her ..? Dagen efter blev det fældet og jeg blev fyldt med sørgmodighed ... Man kan sanse mange (mystiske) ting med det (mystiske) hjerte. Mvh Per
|
|
|
|