1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: per
Emne: Re: Lidt af hvert
|
Hej ABC Glad for dit indlæg. Har tænkt på dig og dit "Vandrer mod Lyset" forstået på den måde om, hvad du ellers er tiltrukket af .... ? Så du gav selv lidt af svaret ved at sige, at du også er interesseret i Asger L. Jeg er teosof på den måde, at jeg mener, at Blavatsky, Alice Bailey med flere åbnede døren for offentligheden angående, hvad der før havde været en delvis hemmelig lære. Nu blev det offentliggjort som en såkaldt åndsvidenskab og tilgangen blev individuel på den måde, at den enkelte selv kunne afgøre, hvad der er "rigtigt". Dvs man skal følge, undersøge og studere, hvad man selv er tiltrukket af på højere og højere planer dag efter dag. Teosofien siger netop, at sandheden er ikke gemt bare eet sted, men findes i fragmenter overalt. Denne viden modarbejder fanatisme og strid. Lige nogle noter angående Asger L. Mødte en arbejdspartner og hun sagde overraskende nej til Asger L .... Hvorfor ? Fordi jeg har prøvet ham 2 gange og han sagde mig ikke noget. Mit svar er : Mange andre finder Asger svær at forstå i hans sprogbrug og i givne tilfælde med ovennævnte person, var det fordi, hun havde set ham snakke om emner, som ikke berørte hende. Asger snakker om meget forskelligt ! Sidste ting : Martinus kom for at fortælle om Universet. Han siger selv, at hans skrifter er, som at bygge et højhus. De enkelte værelser lader han fremtidens mennesker om retteligt at fylde ud ! Asger gik på KU og lavede en afhandling om Martinus. De kommer begge fra samme sted i universet ! Begge personer har jeg været tiltrukket af  Mvh Per
|
|
|
|