1
registreret
(1 usynlig),
32
gæster og
1458
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: Spørgsmål.
Citat:
Arne skrev: Her skriver du bl.a.:
Citat:
Troen kommer af det der høres, og gennem tanken og viljen omsættes dette til at handle og se i denne forståelse.
Min replik: Jo - men vi mangler jo stadig at forstå, hvad der gør, at nogle bliver troende og andre ikke.
SVAR: Hebræerne 11:1 siger: Tro er fast tillid til det, der håbes på, overbevisning om det, der ikke ses. Bibelselskabets online bibel.
Arne:
Citat:
Om man bliver det ene eller det andet, kan man da vist ikke selv bestemme - og hvad er det så, der bestemmer?
SVAR: Ja – det mener jeg, du selv må ha´et bud på. Dig som ikke køber alt, og som mener den tro, du har, men ikke kan beskrive sidder i sindet. For du mener vel ikke, du er født med denne tro, hvis tilstedeværelse jeg forstår, du erkender? - Men - lige som der siges, at mors mad smager bedst, vil man nok føle sig mest "tryg/hjemme" ved den religion/tro man kender fra egen opvækst; dog mener jeg ikke, det forhindre man kan vælge en anden tro/religion senere, eller blive ateist, Ser vi på New-age – en sammenblanding af "alt muligt" - hvor egne valg og miks af tro tiltaler rigtig mange mennesker, så mener jeg, at dette modsiger det, at man ikke selv kan bestemme tro, - ligesom det, at mennesker der har haft en religiøs opvækst, senere i livet godt kan bekende sig som ateister.