1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Spørgsmål.
|
"Jeg forstår kristendommen sådan, at den anden og den tredje person i "den hellige treenighed" - "Sønnen" og "Ånden" kom til os mennesker i den hensigt at inspirere os til et bedre liv - mens vi har det" SVAR: Hvilken inspiration?
Kan du henvise til skriftsteder fra bibelen vedrørende de 2 personligheder i treenigheden - ånden og sønnen der inspirerer? Iøvrigt kommer ånden vel før sønnen? - jeg mener - det er jo den - Guds ånd der har skabt ordet og befrugtet Maria i følge skrifterne.
... og hvilke bedre liv tænker du på - bedre i forhold til hvad?
*** "Det er den måde, jeg kan acceptere kristendommen på - som en skøn og dejlig idé - om kærlighed." SVAR: Så himmelens Gud er en idee?
*** "Alt det øvrige: Arvesynd, evigt liv, fortabelse m.m. køber jeg ikke,..." SVAR: Da jeg ikke tror på bibelens Gud, tror jeg heller ikke på arvesynden – evigt liv og dermed heller ikke fortabelsen, men mener ikke det kan udtages af den kristne fortælling – hvorimod treenighedslæren ikke er bibelsk.
*** "men mistænker det for at være "præsters råddenskab" ..." SVAR: Præsterne? … Hvor langt tilbage er du så?
*** "Jeg er meget glad for vores dialog. Den har hjulpet mig til at se kristendommen i et for mig klarere lys" SVAR: Hvilken klarhed er der tale om?
¨¨¨¨
|
|
|
|