1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Venter dommedag?
|
Hej Tikka.
Når du skriver:
Angående punkt 3 forstår jeg ikke, du mener, jorden er overbefolket. Der er da plads nok, og jorden kan sagtens brødføde alle nulevende mennesker, nu hvor vi har viden og teknologien. så tror jeg godt, at jeg forstår dig - også selvom der advares - f.eks. her.
Du har jo tillige ret i, at vores mange tusinde år gamle jægerkultur nu er udviklet til et husdyrhold, som beslaglægger enorme græsningsarealer, og som er noget, vi kunne ændre på.
Alligevel kan jeg ikke komme væk fra en fornemmelse af, at det er forkert af os at være så mange af vores dyreart her på denne klode, hvor mange andre arter uddør for altid, fordi vi breder os så uhæmmet. Du kan meget muligt kalde det en religiøs følelse, der nok især handler om ikke at skade det for mig hellige: Moder Natur.
Var vi færre, ville der jo heller ikke være så meget at slås om - og verden ville være mere vidunderlig - for ikke at sige guddommelig 
Den voldsomme befolkningstilvækst i u-landene er jo ikke de menneskers ønske (udover, at de har behov for unge, der kan forsørge deres ellers hjælpeløse gamle). Skaffede vi dem ældrepleje og hjalp dem med at undgå graviditet, ville de nok kun få de børn, de ønsker.
Så hvorfor hjælper vi dem ikke?
M.v.h. Arne
|
|
|
|