1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Venter dommedag?
|
Hvad der ofte ikke fungerer, er den politik vi skaber, og måder vi indretter demokratier på, men det er en anden sag. Som styresystem betragtet, må mennesker der lever i teokratier selv revolutionere deres samfund imod et sådant, hvis hovedparten af befolkningen ønsker det. Det er jo en lang proces som skabes i samfundet selv. Det er jo netop det, jeg ser som problemet for ikke at kunne iværksætte en global politisk målsætning der standser klimaændringen; som jeg forstår, ikke venter på alle menneskers bevidstheds ændring til naturligt selv at ta’ ansvar.
"Det tar sin tid at skabe solide kulturer, …" Forbrugstoget kører derudaf ...
... og når klimaændringen og krige fremover fortsat vil skabe flygtninge, og vi må rykke sammen, på de tilbageblivende jordområder der kan brødføde dyr og mennesker, vil naturens resurser hastigt opbruges, så menneskene faktisk udrydder sig selv, tror jeg.
* Angående mit udsagn om, jeg anser det for egoisme, at gud ofrede sin søn, for at han selv kan blive tilbedt som hersker af mennesket i verden - hvor retfærdighed bor - hørte jeg nyligt, at der ikke er tale om egoisme, men om praktisk kærlighed hvor gud får æren og tilbedes af mennesket, der til gengæld får evigt liv.
¨¨¨¨
|
|
|
|