1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvilke forhold har du til julen?
|
ABC: Mon vi er ude i et "bibelkursus" Tikka Du spørger og spørger, og opstiller din spørgsmål drillende kaotisk i dine indlæg, derfor ser jeg mig nødsaget til at svare dig med de af bibelens ord, som jeg kender ... læser du dem?
Jeg skal nok svare dig, men dine indlæg koster mig meget tid, samt det at jeg også skal forholde mig til selve bibelteksten, som indimellem leder mig ud i studie af bibelen, når jeg ser teksten anderledes, end jeg husker den, eller hvis teksten åbner sig.
ABC: Hvad skal man mene om Paulus udlægning? Hvilke udlægning?
ABC: Han levede dog et liv som bragte et kæmpelys ind i verden Hvilke kæmpe lys?
ABC: Bare nysgerrig, for hvor står der skrevet at "Kristus skal lide og opstå fra de døde på den tredje dag, og i hans navn skal der prædikes omvendelse til syndernes forladelse for alle folkeslag."
Svar Så sagde han til dem: »Dette er, hvad jeg sagde til jer, mens jeg endnu var hos jer: Alt det må opfyldes, som står skrevet om mig i Moseloven, hos profeterne og i salmerne.« Da åbnede han deres sind, så de kunne forstå Skrifterne, og han sagde til dem: »Således står der skrevet: Kristus skal lide og opstå fra de døde på den tredje dag, og i hans navn skal der prædikes omvendelse til syndernes forladelse for alle folkeslag. Lukas 24:44-47
Du kan jo gå igang med at finde profetierne om den lovede og ventede Messias, og så se om de svarer til at Jesus kunne opfylde dem.
ABC: Jeg begynder desuden at holde mere og mere af Paulus...fuldstændigt grebet af "tingene" som han var Og hvad sagde Paulus om Jesu opstandelse?
¨¨¨¨
|
|
|
|