0
registrerede
25
gæster og
237
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Universets kærlighed
|
Ole skriver #17910 - 03/07/2014 22:30:
Jeg har overhovedet ikke skiftet holdning i denne eller andre tråde, Arne, så det er blot en af dine sædvanlige fantasier. Men Ole skrev #17886 - 02/07/2014 10:33:
Derfor vil jeg fremover undlade at argumentere med dig, for med din indstilling er det som at slå vand på en gås. Men jeg vil fortsat påpege, at du tilbeder uvidenheden og har en negativ indstilling til alle andre meninger. Og Ole skrev derefter #17896 - 02/07/2014 18:03:
Som du dog kan blive ved, Arne.
Problemet er stadig dit Arne, for du har ikke givet os en begrundelse for, hvordan spørgsmålet om verdens eksistens kan være meningsfyldt. Holdningsskift?
Nu skriver Ole tillige (til mig):
Din opfattelse af "Mevlanas digte" er ikke engang Lewis opfattelse, men kun din egen personlige opfattelse af Lewis forsøg på gendigtning, og den stemmer ikke engang med, hvad vi ved om personen Mevlana (Rumi) og hans livssyn, og som holdes i hævd gennem traditionerne i den sufistiske Mevlevi orden (de dansende derwisher). Mit svar: Jeg har helt klart skelnet mellem, hvad Carsten Nieburh Afdelingen på Københavns Universitet står for og overfor Michael gjort rede for, hvordan jeg har mulighed for at opfatte det.
For mig ser det ud som om, Ole ikke anerkender den viden, der er om Jalal al-Din Rumi på Københavns Universitet. Her har jeg dog mere tillid til universitetet end til Ole Alene universitetets bog om Rumi er på over 600 sider.
Og pudsigt nok, så har vi jo alle hver vores egen ret til at tro - og ikke tro - hvad vi nu engang - hver især - finder troværdigt 
Arne
|
|
|
|