1
registreret Arne Thomsen
28
gæster og
167
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Michael
Emne: Re: At forholde sig til demens.
|
Fordi jeg har øjne og ører. Jesu ord er beregnet på de, som allerede i forvejen ved hvad han taler om.
På hver deres måde viderebringer de 4 evangelier Jesu ord så godt som de nu er i stand til og de fleste er videregivet som de er sagt og hørt. Du ved hvor du kan finde en nutidig pendant til disse ord. 
Jeg betragter Jesus som Han selv siger Han er. Som Guds Enbårne Søn. Men du ved ikke hvad dette betyder og det er alt for subtilt til at man kan diskutere det med dig idet du repræsenterer mørket og ikke lyset. "Og lyset skinnede i mørket og mørket fik ikke bugt med det." Ligeledes repræsenterer kristendommen mørket. Livet kan ikke presses ind i en religionsstruktur. Derfor er jeg ikke kristen.
"Thi således elskede Gud verden, at Han gav sin søn, den enbårne."
Gud ofrede den mest dyrebare del af sit væsen, erkendelsen. Erkendelsen blev kød. Det er det sande mysterium. Jesus talte ingenting af sig selv. Kun hvad Gud bød Ham at sige, talte Han. Teologi er menneskeværk, en endeløs række af bøvl.
Thi Han var i verden og verden var blevet til ved Ham og verden kendte ham ikke.
Det sande lys, som oplyser ethvert menneske er forståelsen og det er kun forståelsen af sandheden der har frigørende effekt. Denne forståelse af sandheden starter med forståelsen af en selv.
Ellers findes den slet ikke.
Lige til en børnebog eller et eventyr, synes du ikke. 
|
|
|
|