0
registrerede
7
gæster og
150
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: At forholde sig til demens.
|
Emnet her: At forholde sig til demens kan jo ikke undgå at berøre ethvert menneske. ...
Det er vel ikke uden grund, at man med rette kan kalde denne sygdom for de pårørendes?
Som jeg har oplevet det i nærmeste familie, tænker jeg, at i den begyndende demens begynder menneskets Ånd at trække sig tilbage, således at det mere og mere bliver som en tom skal i en forladt krop. ...
Det trækker på umådelig store ressourcer og et kæmpestort overskud - som jeg ser det - både fra personalet og de pårørendes side - at bevare tålmodigheden intakt, og i mit eget tilfælde var der hos min kære "sat så meget ind på kontoen" tidligere i livet, at det gjorde det nemmere at bevare tålmodigheden, men jeg har den dybeste respekt for de mennesker, som har viet deres liv til at arbejde for denne gruppe af medmennesker - ofte uden at få nogen taknemmelighed til gengæld. ...
Dér har det været min oplevelse, at menneskets humoristiske sans er uvurderlig, ligesom tålmodighed virkelig er en gave, når den formår at vokse under så udfordrende vilkår. ...
I eftertanke Zenia
|
|
|
|