annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
Min første store kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 57 gæster og 283 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Jerry
Emne: Re: Ånderne kan godt lide ABBA

Hej Ole Bjørn!

Her lidt krudt til dit:

Citat:
Jeg vil mene, at alle mennesker har været udsat for paranormale oplevelser, men mange har måske afskrevet dem som tilfældigheder uden at tænke nærmere over dem.


Jeg blev i starten af 70'erne af en ven konfronteret med spillet Master Mind, det der med at gætte på seks skjulte farver og så masterminded regne frem til deres ægte stilling.

(Et indlæg om spillet:
http://www.groveloejer.dk/sangild/2007/11/mastermind.html)

Nå, men dette mit første forsøg i MasterMind var - surprice - korrekt! Ramte alle seks farver korrekt i første forsøg .

Husker, at Klaus gloede på mig, som var jeg en ny messias.

Nå, vi spillede videre, vel en ti-tolv gange, hvor jeg sådan bare lå på et gennemsnitligt resultat.

Og så gik der nogle år!

Hvor vi var på besøg hos nogle venner, som hev et MasterMind spil frem. Hvilket selvfølgelig fik mig til at fortælle om denne sjove oplevelse, at gætte korrekt i første gæt.

Og så spillede vi MasterMind, og tredje - eller var det fjerde gang - så ramte jeg igen korrekt.

Jamen, er det ikke fantastisk! pifter

Hjælpeånder har vel sørget for mit held. rødmer

Mindes i øvrigt også:

Var i sin tid ansat på det bogtrykkeri, der udgav Romanbladet og Det Man Læser. Som maskinsætter, hvilket indebar, at man fik gennemlæst romancerne.

(Spørgsmål fra mig som nyansat: "Ugens horoskop? Hvor er manuskriptet?" Svar: "Tag et af de ti år gamle udgaver af Romanbladet, men husk, at hvis som svar på Det Man Læser, så ret "i ugens løb" til "i periodens løb". Eftersom Det Man Læser kun udkommer hver 14. dag.)

Nå, men Ole Bjørn. For at komme videre med den der om fantastisk ESP-viden (er det ikke hvad du plæderer for) så endnu en utrolig én:

(Blev i 70'erne konfronteret med min kammerat Klaus' kone - ret så naiv - spurgte fx hvem ham Mao var, som der blev talt så meget om.)

Der stod jeg, med en 'kvinderomantisk' bog/bladudgivelse, hvis navn jeg ikke husker. Og kiggede i den.

Jeg plæderede for, at jeg tyve år forinden havde været maskinsætter for noget så forvrøvlet romanvrøvl som, at to elskende var, 'singing in the rain' på vej til 'on the top of the world'.

Syngende!

Og så - big surprice - Helt ærligt; virkelig en stor overraskelse - Så var denne 'roman' gentaget i denne nye udgave.

Stod med den helt samme historie ca 20 år efter.













Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Grækenland vil deportere ni europæere ..
20/05/2024 15:17
Kondolencerne vælter ind efter Ebrahim ..
20/05/2024 14:24
Københavns Kommune ændrer praksis om p..
20/05/2024 12:33
Anmeldelser om vold, stoffer og vold mod..
20/05/2024 11:59
Startskuddet er lydt til udsolgt Royal R..
20/05/2024 11:07
Nyheder fra Religion.dk