0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mennesket og verden
|
Gerth:
Jeg anbefaler Hans K, at han spiser et kosttilskud, der hjælper på hjernens hukommelse, fordi jeg har tidligere oplyst jer noget lignende.
Wikipedia om ordet ´åbenbaring´: "Åbenbaring er et teologisk begreb, der findes i mange religioner, og hvis indhold er ligeså forskelligt som disse. I almindelighed kan åbenbaringen siges at være det, hvorefter religion fremtræder som et virkeligt forhold fra Gud til mennesket. Da et sådant forhold ikke kan bevises videnskabeligt, må åbenbaringen opfattes og formidles som tro."
he he, det er godt med dig Gerth,,, og din opfordring til at finde et kosttilskud der kunne styrke min hukommelse,,,,
ja åbenbaringer har vi to til fælles Gerth,,, vi indrømmer begge villigt hvor meget de fylder i vores liv, i vores dag fra morgen til aften,,,,
vores forstand har 2 forskellige kilder hvorfra den gør sig sine erfaringer,,,
1): gennem vores 5 sanser rettet imod ting, mennesker, og undervisningsmateriale fra den ydre verden
2): og så de tonsvis af åbenbaringer vi får udenom vores 5 sanser, drømme, syner, ideer, inspiration og intuitioner og pludselige indskydelser og tilskyndelser og pludselige sjælskræfter og energier der overvælder os,,, --- denne den indre eller skjulte og ofte til en begyndelse ubevidste verden eller virkelighed der gør vores liv og bevidsthed så rigt så rigt,, ja vi kunne slet ikke leve uden at vores forstand ikke også har denne kilde til erfaring,,,
vi opdagede hurtigt at det er universelt og har været dette for menneskeheden i ufattelig mange hundrede tusinde af år,,, det religiøse er noget af det ældste vi kan spore tilbage til menneskehedens barndom,,,
mennesket har mange intelligenser,, er vi oppe på 10, det begyndte med Howard Gardners de 7 intelligenser, hvor han påstod der var flere, men de 7 var fundet og opfyldte de kriterier de skulle for at blive erklæret være en selvstændig indentificerbar intelligens, men jeg mener at vi idag taler om 10, ihvertfald 9, hvor den spirituelle intelligens er en af disse,,,
uden at fornærme Arne, har han ikke en særlig veludviklet spirituel intelligens,,,, dette er ikke usædvanligt, --- han er jo ej heller bleg for at sige at han ingen spirituelle erfaringer af det guddommelige har, det skriver han jo om i stort set alle sine indlæg,
|
|
|
|