1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
Hej Gerth. Jeg ser at du kun har fået én - endda en meget negativ - respons på dit seneste indlæg i denne tråd, og jeg får lyst til en kommentar: Du skriver bl.a.:
Hvor jeg i lang tid før opfattede min krop midt iblandt plagsomme mennesker og ting som en helvedesagtig byrde, synes jeg istedet idag med Helligånden i mig selv, at livet på Jorden er Himmeriget, fordi den herligt er med mig. I kender ikke det evige selv, når i religiøst kalder jer for budhister, hinduister, jøder, muslimer, kristne og lignende ord fra de påståede hellige skrifter som tingene i verden.
Vær med visdom åndeligt rige som, jeg er. Min kommentar: Du anvender her tre udtryk/begreber: "Helligånden" - "det evige selv" - "med visdom åndeligt rig".
Det sidste forstår jeg, omend jeg ikke kan leve op til det Helligånden har jeg måske en meget svag anelse om. Men at selvet skulle være evigt - at det ikke ophører at eksistere med døden - det er jo en storslået vision, som i mig vækker mistanke om en ønskedrøm - som også i religionerne, du nævner.
Men du har jo tydeligvis haft dine åbenbaringer og meddeler dig ud fra dem - og det respekterer jeg - uanset at jeg ikke evner at følge dig, men må nøjes med min glæde over det værendes mirakel og den kærlighed, det føder i mig
M.v.h. Arne Kærlighed til kloden
|
|
|
|