0
registrerede
79
gæster og
134
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
Hej Arne Ja, og tak for din positive respons i min tråd Gerth Drost, hvilket overraskede mig.
Foresten - Da jeg skrev, at jeg vil lære hele resten af mit liv, mente jeg istedet mere: " Jeg er åben for at lære mere visdom hele resten af mit liv, hvilket ikke skal sammenlignes med et psykisk behov for en faglig uddannelse om den slags spirituel tro på Det guddommelige med Helligånden i form af mennesket. Jeg skal ikke nødvendigvis vide fagligt meget mere om dette ligesom om kundskabens træ eller de skriftkloge ypperstepræster imod profeten Jesus. Livets træ handler for mig blandt andet om, at jeg hele resten af mit liv med tiden vokser med gode åndelige frugter, hvor også grenene gror sammen med jer andre højere op og til noget større i verden som Riget. Sådan kan jeg lære mere godt fra Helligånden i min personlige udvikling med mit liv som en proces. Dog er det ikke som en åndelig tørst.
Din tekst er blevet mere læse venlig, men jeg oplever den stadig uklar … derfor følgende.
Visdom Visdom er evnen til at anvende den kundskab man har erhvervet. (Bibelsk kommer visdommen fra gud)
Kundskabens træ Og Gud Herren sagde: »Nu er mennesket blevet som en af os og kan kende godt og ondt. 1. Mosebog 3:22 Så hvis dette holder vil alle uanset tro ha´ evnen til at kende forskel på godt og ondt
Livets træ Ved syndefaldet blev adgangen til livets træ spærret/bevogte fordi mennesket blev frataget det evige liv.
Det evige liv vil ifølge bibelen først igen blive en virkelighed for mennesker på jord efter tusindårsriget når guds rige vil være en realitet i himmel og på jord ... som der bedes om i Fadervor
Helligånden Du kan ikke lære noget af Helligånden, når du ikke tror på gud.
Den hellige ånd er en gave og en virkende kraft fra gud, til de som tror han er virkelig og at hans udsendte søn ofrede sit liv til frelse for menneskene.
Kender du beretningen, om en der troede, han kunne købe sig til den hellige ånd?
Men da Simon så, at Ånden blev givet ved apostlenes håndspålæggelse, kom han med penge til dem og sagde: »Giv også mig den magt, at den, jeg lægger hænderne på, får Helligånden.« Peter svarede ham: »Gid dit sølv må forgå og du selv med, når du tror, at du kan købe Guds gave for penge. Du har hverken lod eller del i denne sag, for dit hjerte er ikke oprigtigt over for Gud. Apostlenes gerninger 8:18-21 https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/ApG/8
Åndens frugt https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Gal/5 At tilegne sig de egenskaber der omtales i galaterne 5:22 betinger jo man har korsfæstet kødet sammen med lidenskaberne og begæringerne.
Lever man i ånden skal man også vandre i ånden … så tro og gerning kan ikke adskilles hvis man er en Kristi træl, men det da fint du som menneske vil være mere kærlig, men det frembringer ikke guds rige på jord
|
|
|
|