1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Jesus lever ...
|
Arne: Nej - jeg drager ingen konklusioner angående den Jesus, der omtales i Bibelen, men som vi stort set intet yderligere ved om. Men det overrasker mig, at der er mennesker, der hævder at kende kristendommens Gud - og som tillige hævder, at "Guds ånd er kærlighed". Det gør mig skeptisk. Hvor ved de dét fra? SVAR: Ja hvor vidste Paulus det fra?
Han var oplært i loven og blev senere kaldet af ånden, så han omvendte sig fra modstander til en Kristi træl ved Guds vilje
Så mit bud er, det er en kombination af kundskab og erfaring …
... og sandhedens ånd er vel den samme i dag som den Jesus sendte på pinsedagen som hjælper, nu han ikke selv var fysisk iblandt dem mere ...
Ånden er ikke eventyr, men virkelighed for den som tror ...
... og - er gud kærlighed, må hans ånd vel også være det, ellers er der jo ingen logik i Paulus taler om kærligheden som åndens frugt.
Når guds ånd omtales som sandheden ånd, er det fordi, bibelen siger, gud ikke kan lyve og fordi, at guds modstander kaldes løgnens far ...
... den ånd som er denne verdens hersker og kendetegner alt det, som gud hader.
Arne: For mig ligner det søde ønskedrømme - ikke at jeg fornægter kærligheden - og Paulus-inspirationen dertil: "kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse" 
SVAR: Inspiration ???
Der vel nærmere tale om formaning, så de ikke mister deres kaldelse, og ånden som Paulus kalder en pant. Pant: Eksempelvis 2. Korinther 1:21-22 ... vers 22 Og den, som knytter både os og jer fast til Kristus, og som salvede os, er Gud, der også beseglede os og gav os Ånden som pant i vore hjerter. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/2_Kor/1
|
|
|
|