0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
Hej Tikka.
Tak for at du gider her. Jo, du har da ret i, at det nok er nemt rent logisk "at pille mig fra hinanden"  Men det skyldes nu nok også - i hvert fald delvis - at jeg har været lidt sjusket og uklar i mine skriverier.
Først angående den helt rene altomfattende kærlighed. Den oplevede jeg jo i mødet med en Kristus-ikon - endda på et tidspunkt, hvor jeg stort set intet kendte til ortodoks kristendom - og hvor jeg generelt afviste vestlig kristendom. Men jeg oplevede den jo - kærligheden. Det kan jeg ikke løbe fra, og den er blevet et ideal i min tilværelse. At jeg på samme måde oplevede en nedtoning af dogmerne i denne kristendom, det er for mig endnu mere ufatteligt, men det har ikke hindret, at jeg stadig med glæde kan deltage i denne kirkes mest almindelige ritualer.
Det har også ført til, at jeg med interesse kan se på de mange religiøse idéer, der findes hos mennesker rundt om på kloden.
De mere end 10 år, jeg har deltaget her på Trosfrihed.dk, har hjulpet mig rigtig meget til afklaring. Det skrev jeg så om - og sandelig - netop som jeg skrev, gik det op for mig, at idéen "jeg'ets illusion" måske lige netop var dét, jeg også skulle søge at forstå lidt af.
Jeg er egentlig ikke rigtig kommet længere, men idéen har fat i mig, så jeg vil forsøge om jeg kan komme det nærmere.
Om det kan harmonere med idealet: den rene altomfattende kærlighed, ved jeg ikke, det er heller ikke - for mig - væsentligt lige nu
M.v.h. Arne
|
|
|
|