1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
Hej Simon
Jeg tror ikke tingene er så ligetil.
I øjeblikket sætter mennesker bare børn i verden og håber alt går godt for dem. Men det går ikke godt for mange af dem og det må vi forholde os til. Hvis menneskene ikke selv kan finde ud af at stoppe med at sætte børn i verden, så må vi andre træde til, og trykke på den røde knap for dem.
Hvorfor skal børnene lide under forældrenes valg?
Lad os sige min datter tager på ferie i mexico og bliver kidnappet og tortureret af en psykopat, er det så ikke - i bund og grund - min skyld? Jeg vidste at der fandtes psykopater, så...
Skal jeg håbe det bliver dit barn psykopaten vælger?
Der var engang en kunstner som lavede en installation med en fisk i en blender. Måske kunstneren skulle have lavet en installation med en atombombe og så vise alle de ting som foregår i verden...
Du ved ikke om dit barn bliver kidnappet og tortureret eller dit barnebarn eller en anden i rækken. Hvorfor tage chancen? I danmark er sandsynligheden ikke særlig stor for sådan noget, men det er måske bare et spørgsmål om tid, og så får vi amerikanske tilstande.
De fleste (hvis ikke alle) mennesker lever i en teistisk verden. Dermed mener jeg, at der er en grund til, at der ikke er blevet trykket på den røde knap. Men her tager jeg måske fejl?
Det var ovenstående problemer jeg havde i tankerne.
Kan dette sættes i relation til det du skrev? Tillader vi ikke lidelse? Hvorfor skal vi ikke lide lidt også? Vi stoppede ikke andres lidelser, for vi ville hellere leve 5 sekunder mere?
Det er ikke alle som har mulighed for at stoppe deres lidelser...
Kærlig hilsen
ABC
|
|
|
|