0
registrerede
13
gæster og
1464
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
Hej Gerth. Jeg må give dig ret i, at den helt rene uselviske kærlighed, den magter jeg nok ikke - forstået på den måde, at der nok altid også er lidt selvisk med - som f.eks. "en god fornemmelse i maven". Tak for dine ord her.
Du spørger, om jeg er "troende", og det må jeg nok benægte (uanset Simons evindelige påstande om det modsatte) men jeg er dybt betaget af "verdens væren" og oplever den som et ufatteligt mirakel, hvilket føder kærlighed i mig - hvad jeg heller ikke fatter. Mere indviklet er det ikke for mig, og de mange forsøg på at forklare miraklet: Verdens væren med, hvad der lægges i ordet: Gud, forekommer mig klodsede, snæversynede og forsimplede.
Allerede dér, hvor forestillingen om en almægtig Gud møder forestillingen om "det onde", kniber det jo gevaldigt: Har Gud skabt "det onde"? Jeg synes kun jeg hører "søforklaringer" her - og du svarer jo ikke på mit spørgsmål til dig om dette emne.
Du fortæller, at du har oplevet nogle store åbenbaringer, og det har min respekt, men min fornemmelse er, at du endnu ikke er helt afklaret om, hvad de skal føre dig til. Men det kommer måske - med tiden.
M.v.h. Arne
|
|
|
|