1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: VÆREN - IKKE-VÆREN
|
Hej Gerth. Du skriver:
Nej. Matematisk logik er ikke svaret på det hele, fordi ´hjertet´ er som Guds vilje. Mit svar: Jeg påpeger jo netop, at naturvidenskab ikke har - og nok aldrig vil - finde "den første årsag".
Du skriver:
Hvem kan forholde sig til en intethed, hvor også ord ikke eksisterer, hvilket desuden kræver en opfattende bevidsthed til at bekræfte dette som en virkelighed ? Mit svar: Det er jo netop dét, jeg påpeger - samt at netop dét gør væren - religiøst: skaberværket - så meget mere vidunderligt inspirerende
Endelig skriver du til slut - om min inspiration til "ydmyg taknemmelighed" og "uselvisk kærlighed":
Arne den åndeligt oplyste ? Jeg tror ikke på, at du ved hvad, dette er uden Guds Helligånd, der netop betyder dette. Pas på med den slags selvhøjtidelighed og egoistiske selvbedrag. Mit svar: Jeg har jo netop påpeget, at jeg ikke er "åndelig oplyst", men blot glad for at være til. Dét kalder du "selvhøjtidelighed" og "egoistisk selvbedrag". Er det virkelig din Gud, der inspirerer dig her? Med al respekt for de store åbenbaringer, du hævder at have haft, så ligner det her mere noget i retning af den katolske kirkes spanske inkvisition overfor dem, der ikke var "rettroende".
Arne
|
|
|
|