1
registreret
(1 usynlig),
18
gæster og
158
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Evolution eller skabelse eller...
|
Hej ABC.
Blandt de spørgsmål, du stiller, er det enkleste nok: Den gængse kristendoms Gud har skabt alt, siger Johannes-evangeliet:
Alt blev til ved ham, og uden ham blev intet til af det, som er.
Du skriver også:Jeg tror ikke de kristne mener, at Gud har skabt sin egen eksistens. Dét kan du nok have ret i, det fremgår bl.a. af: Den athanasianske Trosbekendelse, som folkekirken gengiver den, hvor du bl.a. kan se:
Faderen er uskabt, Sønnen er uskabt, Helligånden er uskabt. Faderen er umålelig, Sønnen er umålelig, Helligånden er umålelig. Faderen er evig, Sønnen er evig, Helligånden er evig. Til dit spørgsmål:
Jeg forsøger bare at finde ud af, hvad du mener med underlagt? Er Gud underlagt noget? er mit svar, at det har du jo selv udtalt dig om i #21187 - 28/07/2016 14:43:
Som det bliver beskrevet i "Vandrer mod Lyset!" gik tingene ikke som Gud ønskede, og derfor oplever vi denne verden. hvilket for mig klart peger i retning af, at "Vandrer mod lyset" er en gnostisk religion med en demiurg, der fejlede i sin skabelse af verden. (Demiurg: Himmelsk væsen der skabte den materielle verden imod Guds vilje, og som repræsenterer det ondes ophav ifølge gnostisk filosofi.)
M.v.h. Arne 
P.S.: Jeg respekterer fuldt ud, at nogle er overbeviste om den idé-verden som "Vandrer mod lyset" indeholder, og jeg respekterer ligeså fuldt ud både ateister, diverse kristne, andre religiøse samt agnostikere. Derimod respekterer jeg ikke mennesker, der blot søger at nedgøre overbevisninger, som de ikke selv har tilsluttet sig
|
|
|
|