1
registreret Arne Thomsen
28
gæster og
167
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Evolution eller skabelse eller...
|
Hej ABC.
Jeg er ikke helt klar på, hvad du mener med "skabelse".
Hvis det er, at noget skabes ud af intet, så er det jo ikke just en dagligdags begivenhed 
Noget andet er, at vi ikke ved, hvor universet kom fra - om det altid har eksisteret i en eller anden form - eller om det er skabt ud af intet - eller er der andre muligheder?
Når du taler om evolution, så er det jo baseret på at kosmisk stråling skaber nye arveanlæg (hvoraf de fleste dog igen forsvinder - survival of the fittest - mens nogle få skaber noget nyt og levedygtigt). Så set med mine øjne er evolution egentlig også en form for skabelse (forårsaget af eksploderende supernovaer).
Dét kan man da for min skyld gerne kalde "guddommeligt"
Når du skriver:
Jeg ville ikke kalde Gud for en åndelig sutteklud, for hvad skulle jeg gøre uden Gud? Hvad skulle jeg gøre hvis en eller anden tog livet af mit barn? Hvis jeg ikke kunne trøste mig med, at mit barn stadigvæk levede, så ville jeg jo gå bananas, og udslette vedkommende (måske endda også forældrene).
Når vi er istand til at udholde denne verden, så er det vel ikke uden grund? så er det jo lige præcis ateisternes "sutteklud", du beskriver 
Min "sutteklud" kan vel nærmest beskrives som, at jeg føler ydmyg taknemmelighed over at få lov at eksistere - som en næsten uendeligt lille del af denne fantastiske og ufattelige verden 
M.v.h. Arne
|
|
|
|