0
registrerede
46
gæster og
158
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Evolution eller skabelse eller...
|
Hej Arne
Er vi enige om at evolution ikke udelukker skabelse? Hvad kan videnskaben udtale sig om? Kan den skelne evolution fra skabelse? Hvis jeg skabte en eller anden fugl, så ville den jo ligne en fugl...med vinger og det hele. Den ville altså være indrettet på en måde, så den kunne leve i denne verden. Når menneskene så oplevede denne fugl, så ville de tænke, at der var en ny fugleart, og så ville de komme den ned i kassen med fugle.
Det er selvfølgelig forståeligt, men det har ikke meget med sandheden at gøre. Sandheden er at vi ikke kan skelne det ene fra det andet. Det er kun Gud som ved det hele. Hvad er der foregået gennem tiden? Hvem gjorde hvad? Hvorfor? Hvordan hænger det hele sammen? Hvor kommer mennesket fra?
Jeg ville ikke kalde Gud for en åndelig sutteklud, for hvad skulle jeg gøre uden Gud? Hvad skulle jeg gøre hvis en eller anden tog livet af mit barn? Hvis jeg ikke kunne trøste mig med, at mit barn stadigvæk levede, så ville jeg jo gå bananas, og udslette vedkommende (måske endda også forældrene).
Når vi er istand til at udholde denne verden, så er det vel ikke uden grund?
Kærlig hilsen
ABC
|
|
|
|